Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Urszula Koronczewska
  • 27 gru 2013 18:01

Będziemy bliżej rynku krajowego

Rozmowa z Michałem Żywickim, prezesem firmy Bogatti.

Jak oceniłby Pan aktualną sytuację polskiej branży meblarskiej?

Pierwsze półrocze pod względem sprzedaży wypadło podobnie jak w roku ubiegłym, lecz głównie dzięki realizacji mebli hotelowych oraz wzrostowi sprzedaży do naszych partnerów z eksportu. Takie kraje jak Łotwa, czy Ukraina wcześniej od nas przeszły załamanie spowodowane kryzysem światowym i teraz zaczynają notować wzrosty. Mam wrażenie, że, niestety, nasz kraj dopiero teraz zaczyna wchodzić w kryzys i dla wielu firm jest to bardzo duży problem, gdyż nie mogą lub nie potrafią dostosować się do obecnych realiów. Co do optymizmu, to czas pokaże, gdyż obecnie wiele kwestii związanych z gospodarką nie zależy od nas, lecz od czynników zewnętrznych. Jednakże trzeba być optymistą i jednocześnie oferować produkty najwyższej jakości za rozsądną cenę, gdyż na takie zawsze znajdą się nabywcy. My tak właśnie robimy.

W ofercie firmy Bogatti znajdują się meble z drewna litego i w okleinie naturalnej. Czy, Pana zdaniem, klasyka form i szlachetność materiałów obronią się na rynku?

Według mnie, takie produkty mają przed sobą doskonałą przyszłość. Ekologia i powrót do natury widoczne są na każdym kroku. Do tego dochodzi wzrost zamożności społeczeństwa oraz ekoświadomości i chęć otaczania się produktami dobrej jakości, estetycznymi, a do takich należą meble wykonane z drewna i oklein naturalnych. Poza tym klasyka zawsze będzie miała swój udział w sprzedaży. Nie jest to produkt masowy, ale w tym wypadku jest to tylko zaleta. Mamy więcej czasu dla naszych klientów, dzięki czemu możemy lepiej zdefiniować ich potrzeby i pomóc je zaspokoić, co w efekcie daje nam zadowolonego nabywcę, który poleca nas swoim znajomym. Nie koncentrujemy się na ilości, lecz na jakości. Tu cena nie ma już takiego znaczenia, lecz oczywiście nie można powiedzieć, że nie jest ważna. Cały czas musimy dbać o konkurencyjność naszej oferty.

Jak obecnie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o koszty materiałów czy energii? Jak Państwo radzą sobie ze wzrostem kosztów?

Materiały i energia cały czas drożeją, nie mówiąc już o paliwie. W ślad za tym rośnie cena mebli. Nie mamy na to zbyt dużego wpływu. Nie jest też możliwe przenoszenie całego ciężaru wzrostu kosztów na nasze barki. Każda podwyżka cen odbija się w początkowym okresie na sprzedaży, co mnie martwi, ale niewiele można tu zrobić. Pewnym panaceum jest wprowadzanie nowych kolekcji, których ceny są skalkulowane przy aktualnym poziomie kosztów.

Czy firma współpracuje z krajowymi czy z zagranicznymi dostawcami drewna?

Pracujemy z krajowymi dostawcami drewna i zagranicznymi dostawcami oklein naturalnych. Wynika to ze specyfiki produkcji. Używamy głównie tarcicy olchowej, stąd dostawcy krajowi. Co do oklein naturalnych, to wykorzystujemy gatunki drewna, które nie występują w Polsce, jak np. orzech amerykański, anegre czy mahoń. Kupujemy je głównie w firmach niemieckich, gdyż posiadają produkty najwyższej jakości.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ