PARTNER PORTALU:

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: dn
  • 27 gru 2013 18:01 (aktualizacja: 29 lip 2009 00:00)

Czas innowacji

"Potencjał poszczególnych rynków Europy Centralnej i Wschodniej jest oczywiście zróżnicowany. Bardzo ciekawym krajem jest Ukraina, która z pewnością jest obecnie w znacznie trudniejszym położeniu niż Polska. Będzie musiało upłynąć sporo czasu zanim odbuduje się zarówno politycznie, jak i ekonomicznie po ostatnich zawirowaniach." - Rozmowa z Reinhardem Hätti, z Grupy Egger.

Czy rynki Europy Centralnej i Wschodniej są dla Państwa atrakcyjne?

O tym, że jest to atrakcyjny region świadczy fakt, że jednym z filarów naszej strategii rozwoju jest zwiększenie udziałów w tej części Europy. Innym przykładem koncentracji uwagi firmy Egger na Europie Centralnej i Wschodniej jest m.in. uruchomiona w ubiegłym roku fabryka płyt drewnopochodnych w Rumunii. Myślę, że widoczne są już pozytywne efekty jej działania.

Jak na tle innych krajów oceniają Państwo Polskę?

Potencjał poszczególnych rynków Europy Centralnej i Wschodniej jest oczywiście zróżnicowany. Bardzo ciekawym krajem jest Ukraina, która z pewnością jest obecnie w znacznie trudniejszym położeniu niż Polska. Będzie musiało upłynąć sporo czasu zanim odbuduje się zarówno politycznie, jak i ekonomicznie po ostatnich zawirowaniach. Polska jest dla nas rynkiem szczególnie istotnym. Wynika to z oczywistych powodów: polska branża meblowa i drzewna są liderami nie tylko w Europie, ale też na całym świecie. Śmiało można je porównać do takich branżowych potentatów, jak Włosi i Niemcy. Jednym z naszych oczywistych celów jest rozwój sprzedaży produktów drewnopochodnych w waszym kraju. W przyszłości będziemy kontynuować proces inwestycyjny w Europie Centralnej i Wschodniej, a Polska jest jednym z krajów leżących w centrum naszego zainteresowania.

Czy w związku z tym możliwa jest lokalizacja fabryki Egger w Polsce?

Biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą jest to trudne pytanie i nie chciałbym dziś odpowiadać na nie w sposób zdecydowany: tak lub nie. W perspektywie czasu taka inwestycja może stać się jednak bardzo realna. Obecnie bardziej zasadne ekonomicznie byłoby jednak zbudowanie fabryki w jednym z krajów sąsiadujących z Polską.

Czy biorą Państwo pod uwagę silną koncentrację produkcji płyt drewnopochodnych na rynku polskim?

Mamy świadomość, że w Polsce funkcjonuje wiele zakładów specjalizujących się w produkcji materiałów drewnopochodnych. Nie obawiamy się tego, bo jesteśmy przekonani, że wciąż jest miejsce dla innowacyjnych przedsiębiorstw i produktów, jakie oferuje Grupa Egger.

Czy polska branża meblowa jest wymagająca?

Jesteśmy obecni w Polsce od 15 lat. Ciągle staramy się, aby nasza oferta była jak najbardziej dostępna a poziom obsługi wysoki. Nasi przedstawiciele docierają bezpośrednio do dużych fabryk meblowych. Budujemy też kontakty handlowe z małymi i średnimi producentami rozwijając sieć partnerów handlowych dystrybuujących produkty Grupy Egger. Przez kilkanaście lat mieliśmy okazję poznać preferencje odbiorców. Myślę, że w polskiej branży meblowej nastąpiły ostatnio bardzo pozytywne zmiany. Przedsiębiorcy mają bardzo dobrą orientację w nowych ideach i trendach. Są też zdecydowanie bardziej na nie otwarci.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ