Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Realizacja: Forbis Group

Realizacja: Forbis Group

  • Autor: Beata Michalik
  • 12 lis 2017 23:25 (aktualizacja: 16 lis 2017 09:30)

Czym jest dobrze skrojony design według Forbis Group?

Najwięcej satysfakcji dają te realizacje, w których inwestor jest świadomy korzyści, jakie może nieść ze sobą dobrze skrojony design. O aktualnej sytuacji na polskim rynku kontraktowym, a także o tym, jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów, rozmawiamy z Marcinem Powierzą i Mateuszem Laskowskim – Członkami Zarządu Forbis Group.

Grupa Forbis zajmuje się kompleksową realizacją obiektów komercyjnych, oferuje tzw. usługi fit out. Proszę bliżej opisać, na czym to dokładnie polega?

Realizujemy powierzchnie w modelu współpracy design & build - projektujemy koncepty wnętrza, a następnie realizujemy je w pełnym zakresie tak, że klient otrzymuje lokal gotowy do użytkowania. Na życzenie Inwestora implementujemy także gotowe, dostarczone przez niego projekty. Powierzenie wszystkich prac związanych z wykonaniem lokalu jednej firmie zdecydowanie wpływa na redukcję czasu inwestycji, a przede wszystkim odciąża naszego klienta i pozwala uniknąć budżetowych niespodzianek – wszystko przebiega według wcześniej zaakceptowanego budżetu i harmonogramu. Dodatkowo już na etapie projektu możemy planować kwestie związane z realizacją, co również znacząco usprawnia proces przebiegu inwestycji, pozwalając na uniknięcie komplikacji na budowie i konieczności dokonywania zmian w projekcie. 

Który z etapów realizacji przysparza najwięcej trudności, czy są to kwestie techniczne, lokalowe, czy raczej związane z designem?

Każdy przypadek jest inny i do każdego podchodzimy indywidualnie. Najbardziej wymagające są zazwyczaj inwestycje przeprowadzane na terenie obiektów, objętych ochroną konserwatorską. W takim przypadku musimy przede wszystkim na początek sprawdzić, czy dana powierzchnia nadaje się pod konkretną działalność. Wykonujemy szczegółowe rozeznanie, które pozwala nam określić potencjalne ryzyka i koszty związane z ich niwelacją. Musimy przygotować dokumentację, która będzie zgodna zarówno z prawem budowlanym, jak i wytycznymi konserwatorskimi oraz pozostałymi obostrzeniami, z których Klient nie musi zdawać sobie sprawy. Podobnie jest zresztą w przypadku inwestycji na terenie nowych obiektów handlowych czy biurowych. Przed przystąpieniem do prac musimy dokładnie poznać budynek i jego wymagania, tak by dostosować do nich nasze rozwiązania projektowe.

Jakie miejsce w całości realizacji zajmuje design? Czy inwestorzy zwracają na to uwagę, czy raczej skupiają się na jak najniższych kosztach?

Tu też oczywiście nie możemy generalizować, wszystko zależy od konkretnego Klienta. Zdecydowanie najbardziej cieszą nas realizacje, w których Inwestor jest świadomy korzyści, jakie może nieść ze sobą dobrze skrojony design, a tych jest coraz więcej. W branży handlowej przez „dobrze skrojony design” rozumiemy takie rozwiązania, które nie tylko spełniają wymogi estetyki i funkcjonalności, są oryginalne czy zgodne z panującymi trendami, ale przede wszystkim stanowią skuteczne narzędzie sprzedaży. Świadomie wykreowana ścieżka klienta, nawigacja, ekspozycja produktów, czy atmosfera w sklepie pomagają stymulować decyzje zakupowe klientów, co znacząco wpływa na wyniki finansowe marki. W przypadku powierzchni biurowych również coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że nowoczesne, dobrze wyposażone biuro, w obliczu trudnej sytuacji na rynku pracy, może stanowić kartę przetargową w walce o wykwalifikowanego specjalistę. My również staramy się edukować naszych Klientów w tym zakresie. Niemniej projektując, zawsze mamy na uwadze również budżet Inwestora i dobieramy dla niego najbardziej zoptymalizowane rozwiązania.

CZYTAJ CAŁY WYWIAD - w najnowszym wydaniu "Mebli Plus"


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ