Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Dariusz Wilk, prezes i założyciel Bejot. Fot. Bejot

Dariusz Wilk, prezes i założyciel Bejot. Fot. Bejot

  • Autor: mg
  • 04 paź 2018 07:33 (aktualizacja: 04 paź 2018 11:58)

Dariusz Wilk: Potrafimy odnaleźć się na konkurencyjnym rynku

O specyfice rynku mebli biurowych mówi Dariusz Wilk, prezes i założyciel Bejot.

W ciągu ponad 25 lat istnienia Bejot przekształcił się z małego zakładu stolarskiego w prężnie działającą firmę meblarską. Co miało decydujący wpływ na tę ewolucję?

Decydujący wpływ na nasz rozwój miała ogólna sytuacja gospodarcza Polski. Przez pierwszych kilkanaście lat zajmowaliśmy się głównie sprzedażą na rynku krajowym. Dopiero po 15 latach rozpoczęliśmy eksportować nasze meble. Kluczem do naszego sukcesu był fakt, że trafiliśmy z dobrym produktem do małych i średnich przedsiębiorstw. Potrafiliśmy przekonać je nie tylko ceną, ale także jakością.

Z biegiem czasu coraz większą rolę w naszych działaniach zaczął odgrywać eksport. Trudna sytuacja ekonomiczna na Zachodzie spowodowała rosnące zainteresowanie tańszymi produktami z Polski. Początkowo liczyły się tam przede wszystkim funkcja i cena. Wraz ze zmianą sytuacji gospodarczej na Zachodzie zmieniły się też oczekiwania wobec mebli. Teraz nasze produkty kupowane są tam ze względu na wartość dodaną, która jest efektem ich ewolucji. Przez 25 lat zdobywaliśmy doświadczenia, które stały się źródłem naszego sukcesu.

Jak w tym czasie zmienił się rynek mebli biurowych w Polsce?

Rynek w Polsce stał się przede wszystkim bardziej otwarty na nowe pomysły i idee. Obecnie niewiele różni się od rynków w innych częściach świata.

Ostatnie lata przyniosły niezwykle dynamiczny rozwój przemysłu meblarskiego w Polsce. Stale rosną wskaźniki produkcji i eksportu. Jak na tym tle prezentują się krajowi producenci mebli biurowych?

Prezentują się rewelacyjnie! Wszyscy krajowi producenci mebli biurowych w moim odczuciu są na tym tle prawdziwymi liderami. W okresie zmian gospodarczych brakowało w Polsce fabryk mebli biurowych. To co powstawało, było budowane od zera. Dlatego tak szybko nauczyliśmy się funkcjonowania na konkurencyjnym rynku.

Czołowi producenci mebli mieszkaniowych główny nacisk kładą na rynki eksportowe. Jak to wygląda w przypadku producentów mebli biurowych i firmy Bejot? Jaką rolę w jej strategii odgrywają rynki eksportowe?

Wszyscy wiemy, że trzeba eksportować, żeby żyć. Wysyłając nasze produkty na inne rynki, dywersyfikujemy ryzyko ekonomiczne. Nacisk na działania eksportowe jest naturalnym mechanizmem zabezpieczenia finansowego przedsiębiorstwa. W przypadku mebli biurowych jest to o tyle trudniejsze, że nas dotyczą bardzo rygorystyczne certyfikaty i badania na każdym z rynków. Meble domowe nie mają tak rygorystycznych wymagań. Na przykład, rynek brytyjski narzuca konieczność stosowania materiałów o wysokiej ognioodporności. Bardzo wyśrubowane są też wymagania na rynku niemieckim. Z kolei na rynkach skandynawskich zwraca się uwagę na certyfikaty badające emisję szkodliwych substancji. Dlatego każdy duży rynek eksportowy wymaga dodatkowych badań i nakładów finansowych. Owszem, rynki eksportowe są bardzo atrakcyjne, ale wymagają większych starań, żeby na nich zaistnieć.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ