Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Bernhard Lukaschyk. Fot. Archiwum.

Bernhard Lukaschyk. Fot. Archiwum.

  • Autor: di
  • 27 gru 2013 18:02

Dekory stają się globalne - rozmowa z Bernhardem Lukaschykiem z firmy Interprint Polska.

„Obecnie w Polsce dobrze sprzedają się buk, dąb, grusza i orzech. Z kolei kraje Europy Wschodniej preferują ciemniejszą kolorystykę. Jednak na skutek otwierania się granic i globalizacji następuje proces unifikacji gustów.”
Rozmowa z Bernhardem Lukaschykiem, Dyrektorem Generalnym i Członkiem Zarządu firmy Interprint Polska.

Czy istnieje dekor uniwersalny, produkt atrakcyjny w wielu krajach?

Są to z pewnością dekory odwzorowujące drewno buka, dębu, gruszy czy orzecha. Już od dłuższego czasu obserwujemy ich popularność.

Czy można dziś mówić o różnicowaniu się gustów odbiorców na poszczególnych rynkach zbytu, czy raczej o ich unifikacji?

Pewne różnice istnieją. W Polsce obecnie dobrze sprzedają się buk, dąb, grusza i orzech. Z kolei kraje Europy Wschodniej preferują ciemniejszą kolorystykę. Jednak w obliczu otwierania się granic i globalizacji następuje proces unifikacji gustów. Jest to także wynikiem większej edukacji odbiorców, na co wpływ mają podróże i możliwość obserwacji trendów obowiązujących w różnych krajach. Dekory stają się globalne. Nie ma już tak ostrych podziałów, jak kilkanaście lat temu.

W jakim stopniu Państwa ofertę kształtują pomysły opracowywane w niemieckiej firmie-matce?

Warto pamiętać, że moda na wzornictwo mebli przychodzi do nas z Zachodu Europy, przede wszystkim z Włoch. W zakresie papierów dekoracyjnych obowiązują dziś przede wszystkim doskonałe reprodukcje struktury i barwy materiałów naturalnych: drewna czy kamienia. Istnieją jednak trendy specyficzne dla określonego rynku. Sugestie z Polski uwzględniane są w pracach centrów wzorniczych Interprint i wpływają na kształt naszej oferty. Warto wspomnieć, iż firma-matka inwestuje obecnie w Niemczech w nowoczesne cenrum designu i grawiury cylindrów.

Kiedy zostanie ono otwarte? W jakim stopniu inwestycja wpłynie na sposób funkcjonowania firmy Interprint?

Niezwykle istotny jest dla nas produkt, dlatego też dużą wagę przywiązujemy do wzornictwa. Ze względu na coraz większe zapotrzebowanie na nasze produkty i potrzebę bliższej relacji z odbiorcami zdecydowaliśmy się na rozbudowę i modernizację centrum wzorniczego i grawiury cylindrów. Zostanie ono oddane do użytku już pod koniec listopada br. Jest to jedna z największych inwestycji Grupy i będzie miała znaczący wpływ na naszą działalność. Dotychczas grawerowanie cylindrów zlecaliśmy specjalistycznym firmom zewnętrznym, co często było czasochłonne. Teraz będziemy w stanie bardzo szybko reagować na nowe trendy i oczekiwania rynku.

Jeśli zaś jesteśmy przy temacie inwestycji chciałbym nadmienić, że na grudzień br. planowane jest uruchomienie trzeciej linii produkcyjnej w Ozorkowie. Ponadto niebawem powstanie zakład produkcyjny w Rosji, natomiast w Stanach Zjednoczonych zmieniamy lokalizację istniejącej od roku 1983 fabryki, budując nowoczesny zakład w pobliżu dotychczasowego.

W jaki sposób, jako dostawca do przemysłu meblowego odczuli Państwo skutki akcesji do Unii Europejskiej?

Obserwujemy polepszenie warunków funkcjonowania. Do produkcji zadrukowanych papierów dekoracyjnych służą m.in. papier bazowy i farba, które sprowadzamy po części z Zachodu. Przed akcesją dostawy materiałów były utrudnione. Zdarzały się sytuacje, kiedy ze względu na formalności transport był wstrzymywany na granicy. Wejście do UE spowodowało znaczne ułatwienie procedur odpraw celnych, przez co polepszył się przepływ surowców i towarów.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ