Biznesmeblowy.pl

Showroom Euforma w Bydgoszczy. Fot. Euforma

Jak sprzedać designerskie meble z Polski?

  • Autor: mg
  • 29 wrz 2016 08:29 (aktualizacja: 29 wrz 2016 09:29)

Przed rokiem w Bydgoszczy powstał showroom Euforma, który specjalizuje się w sprzedaży prac polskich projektantów. Aktualnie można w nim znaleźć ponad 40 krajowych marek. O początkach showroomu i sposobach konstruowania oferty opowiadają pomysłodawcy Euformy: Marcin Różański i Rafał Krukowski.

Od pomysłu do realizacji. Skąd właściwie pojawił się pomysł na stworzenie takiego miejsca, jak Euforma?

Rafał Krukowski: Jak to często bywa z pomysłami, również pomysł na Euformę zrodził się z potrzeby własnej. Jako klienci zauważyliśmy, że chcąc wyposażyć wnętrze w dobrze zaprojektowane, dobrej jakości i wyprodukowane w Polsce meble, musimy odwiedzić kilka lub nawet kilkanaście miejsc – w jednym kupimy nowoczesną sofę, w innym solidny stół, a jeszcze w innym designerskie krzesła. W takich miastach, jak Bydgoszcz oznacza to dodatkowo wycieczkę do Gdańska czy Poznania.

Marcin Różański: W dodatku trzeba mieć wiedzę na temat istnienia tych miejsc i rozeznanie w ich ofercie. Dla przeciętnie zorientowanego klienta to nie lada wyzwanie. Z pomocą czasami przychodzą projektanci wnętrz, ale im też trudno być na bieżąco z aktualną ofertą wszystkich salonów z meblami i oświetleniem. Trzeba również pamiętać, że nadal wielu klientów samodzielnie urządza swoje mieszkanie. Entuzjaści polskiego designu mają jeszcze trudniej. Duzi producenci mają z reguły po jednym salonie w większych miastach. Natomiast, żeby wyłuskać tych mniejszych, których jest bardzo dużo, trzeba się sporo naszukać. Część z nich można znaleźć w małych showroomach, a część znajdziemy tylko w Internecie.

RK: Z tych obserwacji zrodził się pomysł, aby stworzyć miejsce, w którym można znaleźć produkty najlepszych polskich producentów mebli, oświetlenia i dodatków. Miejsce, w którym będzie można obejrzeć i kupić świetne projekty, zarówno od dużych i znanych polskich firm, jak Noti, Comforty, Fameg, Sits czy Paged Collection, jak i tych mniejszych, jak Tabanda, Phormy czy Witamina D.

Czy wiedzieliście od początku, jakim miejscem ma być Euforma?

MR: Od początku chcieliśmy, żeby Euforma inspirowała swoich klientów, była miejscem, w którym klienci mogą czuć się swobodnie. Jesteśmy miejscem, do którego klienci przychodzą nie tylko, kiedy mają potrzebę konkretnego zakupu, ale również po to, żeby porozmawiać o swoim pomyśle na wnętrze. Siadamy wtedy z klientem przy kawie i rozmawiamy o jego pomysłach i możliwych rozwiązaniach. Próbujemy dobrze zrozumieć, jakie są jego oczekiwania, żeby móc jak najlepiej przygotować dla niego ofertę. Klient ma czas, żeby przymierzyć się do mebla, obejrzeć dostępne wykończenia, tkaniny, dopasować inne elementy wykończenia.

RK: Jesteśmy też miejscem przyjaznym dla architektów i projektantów wnętrz, których regularnie gościmy w ramach organizowanych spotkań. Staramy się wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom, dlatego na takie wydarzenia zapraszamy znanych designerów, którzy opowiadają o swojej pracy, jak również prezentują ofertę marki, z którą są związani. Dodatkowo udostępniamy im przestrzeń, w naszych showroomach mamy dostępne strefy pracy, gdzie mogą razem z klientem omówić projekt. Udostępniamy im wzorniki tkanin i wykończeń oraz modele 3D, co pozwoli przybliżyć efekt końcowy projektu. Stawiamy również na profesjonalną obsługę naszych klientów, każdy może liczyć na merytoryczne wsparcie ze strony naszych pracowników.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce