Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Józef Kosiorek, prezes zarządu firmy Fargotex

Józef Kosiorek, prezes zarządu firmy Fargotex

  • Autor: Beata Michalik
  • 02 wrz 2019 08:08 (aktualizacja: 04 wrz 2019 11:53)

Józef Kosiorek: Najważniejszy jest dobry produkt

Jak zmienia się rynek tkanin w Polsce? Jakie innowacje warto wdrażać w tej branży? Mówi o tym Józef Kosiorek, prezes firmy Fargotex, która w tym roku obchodzi 20-lecie swojego istnienia.

Firma Fargotex obchodzi w tym roku 20-lecie swojego istnienia. Proszę opowiedzieć o początkach firmy – jaką drogę przeszła, by dojść do punktu, w którym obecnie się znajduje?

To był rok 1999. Cały świat czekał na wejście w nowe tysiąclecie. Polska dodatkowo czekała na dołączenie do grona państw członkowskich Unii Europejskiej. Przed polskimi firmami pojawiła się ogromna szansa i jednocześnie wyzwanie wynikające ze zbliżającego się otwarcia granic – co istotne, działającego w obie strony. W tych okolicznościach kluczowe było znalezienie drogi wyróżnienia się na konkurencyjnym rynku i te przedsiębiorstwa, które sprostały wyzwaniu, były w stanie nie tylko utrzymać się na rynku, ale wejść na ścieżkę szybkiego wzrostu. Efekty działania tej siły napędowej widać w dzisiejszym stanie polskiej gospodarki, godnego partnera handlowego na międzynarodowym rynku.

Jeśli chodzi o Fargotex, zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół skupiony w jednym biurze i niewielkim magazynie w Łomży. Początkowo musieliśmy mierzyć się z wieloma wyzwaniami typowymi dla tamtego okresu. To był zupełnie inny świat. Mieliśmy dużo obaw, ale wiedzieliśmy, że musimy bardzo dużo od siebie wymagać, żeby zaistnieć na rynku. Szczególną rolę w rozwoju firmy odegrała nasza umiejętność przewidywania potrzeb klientów oraz elastyczność w podejściu do zmieniającego się rynku. Małymi krokami udało nam się zbudować przedsiębiorstwo o międzynarodowym zasięgu.

Na sukces firmy złożyło się wiele rzeczy: trafne, choć często ryzykowne decyzje, zaufany i pełen pasji zespół, który przez cały ten czas z pełnym zaangażowaniem pracował na rzecz firmy oraz wyjątkowy, wysokiej jakości produkt, spełniający oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Jednym z priorytetów zawsze była także profesjonalna obsługa klientów i, co fundamentalne, bezkompromisowa uczciwość w relacjach biznesowych.

Jak w tym czasie zmienił się rynek tkanin w Polsce? Czy jego rozwój jest uzależniony od tego, co dzieje się w branży produkcji mebli tapicerowanych?

Na przestrzeni ostatnich 20 lat polski przemysł meblarski osiągnął znaczący sukces. Jako kraj staliśmy się jednym z największych graczy na świecie. Od wielu lat produkcja polskich mebli stale rośnie i, co cieszy najbardziej, polscy producenci kojarzeni są z wysoką jakością produktów i coraz bardziej wysublimowanym designem mebli. Wraz z rozwojem rynku meblowego, naturalnie obserwujemy wzrost segmentu tkanin meblowych.

Klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb – dobór tkaniny staje się równie ważny co kształt bryły. W związku z tym producenci mebli i dostawcy tkanin muszą tworzyć wszechstronną pod kątem designu, funkcjonalności i kolorystyki ofertę, aby sprostać rosnącym wymaganiom Klienta.

Fargotex Group stale tworzy nowe kolekcje, aby były one zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i praktyczne. Kilka lat temu byliśmy pionierami w promowaniu tkanin łatwo czyszczących w ramach platformy Magic Home Technologies. Dzisiaj, w ramach tej platformy, rozwijamy tkaniny o wielu wartościach dodanych dla Klienta, m.in. odporność na zadrapania, trudnopalność, hydrofobowość. Nie zdziwię się jak w perspektywie kilku lat przywykniemy do tego, że będziemy przemieszczać się inteligentnymi pojazdami, a w naszych inteligentnych domach otaczać nas będą inteligentne tkaniny.[śmiech]

Grupa Fargotex to nie tylko tkaniny, ale też m.in. dywany i produkty wyposażenia wnętrz. Jaka jest obecnie struktura Grupy i jak szeroką ofertę produktów Państwo oferują?


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ