Biznesmeblowy.pl

Magda Milejska i Kasia Kurowska-Loedl, twórczynie marki Frøpt. Fot. Frøpt

Marka Frøpt to odpowiedź na indywidualne potrzeby klientów

  • Autor: mg
  • 26 paź 2017 11:30 (aktualizacja: 26 paź 2017 12:33)

O pomyśle na biznes oraz źródłach inspiracji opowiadają założycielki marki Frøpt - Magda Milejska i Kasia Kurowska-Loedl. Marka oferuje niestandardowe fronty kompatybilne z systemami meblowymi IKEA. Rozwiązanie pozwala samodzielnie zaprojektować wnętrze.

Skąd pomysł na taki produkt?

Magda Milejska: Pomysł zrodził się z mojej własnej potrzeby jako założycielki studia projektowego Odwzorowanie. Zauważyłam, że klienci, nawet korzystając z usług architekta, w pierwszym odruchu zwracają się ku pewnym rozwiązaniom, jakie daje IKEA. Intuicyjnie obawiają się oni niewiadomej, skomplikowanej organizacji czy wysokich kosztów innych opcji. W pełni rozumiem to podejście, jednak często okazywało się, że dostępna oferta nie odpowiadała wizualnym założeniom projektu. Skłoniło mnie to do poszukiwań systemowego rozwiązania tego problemu.
Swoimi przemyśleniami podzieliłam się z Kasią, z którą wcześniej wielokrotnie odwiedzałyśmy Sztokholm. To właśnie tam miałyśmy okazję podglądać marki specjalizujące się w produkcji i sprzedaży frontów dopasowanych do mebli szwedzkiej sieciówki. Uznałyśmy, że to dobry moment, aby wdrożyć własną wizję tego pomysłu.

Czym wyróżnia się Frøpt?

Kasia Kurowska-Loedl: Każda z firm wpisujących się w popularny trend hackowania IKEA po-siada swoje charakterystyczne wyróżniki. Zdecydowałyśmy się oprzeć naszą propozycję na wprowadzaniu kolekcji przygotowywanej przez projektanta. Ten zabieg sprawia, że - poza oszczędnością budżetu i czasu - klienci otrzymują wyjątkowy, wyselekcjonowany i rekomendowany przez naszego specjalistę produkt. Dodatkowo bazą kolekcji Frøpt są 4 modele frontów, za-projektowane tak, aby stanowiły uniwersalną i ponadczasową podstawę.

Co było inspiracją palety kolorów kolekcji „Terra”?

Magda Milejska: Kolekcja opiera się na głębokich barwach ziemi, mających swoje źródła wśród surowców mineralnych. Inspiracją dla kolorystyki był obserwowany obecnie w różnych aspektach życia, w tym w architekturze wnętrz, zwrot ku naturze. Natłok bodźców, informacji, niepewności widocznych w dzisiejszym świecie zaczyna budzić tęsknotę za pierwotnymi instynktami. Odpowiedzią na te potrzeby są nasycone, zaczerpnięte z natury barwy, które otulają wnętrze i jego mieszkańców swoim ciepłem.

Z czym komponują się tak wyraziste barwy kolekcji?

Magda Milejska: Wyselekcjonowane kolory kolekcji idealnie komponują się z tak modną teraz miedzią, złotem czy marmurem. Są też znakomitym uzupełnieniem standardowej kolorystyki aksamitów, które święcą obecnie triumfy w architekturze wnętrz. Nasycone barwy stanowią także świetną bazę dla przedmiotów wykonanych z surowców mineralnych, gliny, kamionki, których rosnącą popularność będziemy obserwować w nadchodzących sezonach. 

Do jakich pomieszczeń pasują meble z frontami Frøpt?

Kasia Kurowska-Loedl: Fronty dostosowane są do systemów meblowych "Metod", "Pax" i "Besta". W efekcie doskonale sprawdzą się one w kuchni, salonie czy sypialni. W poszukiwaniach optymalnych rozwiązań w zakresie projektowania mebli nie ominęliśmy również łazienki. Wprawdzie flagowa seria mebli łazienkowych IKEA, "Godmorgon" nie dopuszcza możliwości zakupu osobno korpusów i frontów, jednak nie powstrzymało nas to przed znalezieniem innego pomysłu dla tej przestrzeni. Szafki łazienkowe, które prezentujemy na zdjęciach naszej kolekcji, zbudowaliśmy na bazie kuchennego systemu "Metod" (korpusy o głębokości 39 cm).


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce