Biznesmeblowy.pl

Miłosz Matelski, menedżer designu i marketingu produktu w firmie Schattdecor. Fot. Schattdecor

Miłosz Matelski: cyfryzacja wymusza nowe podejście do wzornictwa

  • Autor: mg
  • 04 kwi 2017 10:02 (aktualizacja: 04 kwi 2017 13:20)

"Nowe nawyki konsumentów związane z cyfryzacją życia codziennego wymuszają nowe podejście do projektowania mebli i są dużym wyzwaniem dla naszej branży" - mówi Miłosz Matelski, menedżer designu i marketingu produktu w firmie Schattdecor.

Od stycznia br. pełni Pan funkcję menedżera desingu i marketingu produktu w Schattdecor. Przez ostatnie 7 lat jako menedżer rynku miał Pan bezpośredni kontakt z klientami firmy. Jak Schattdecor odpowiada na dynamiczny rozwój rynku?

W czasie tak dużej dynamiki zmian oraz nadmiaru informacji naszą rolą nie jest tylko inspirowanie nowymi wzorami, ale przede wszystkim udzielanie klientom odpowiedzi na pytanie: czy to jest rzeczywiście to, czego chce odbiorca finalny?

Odpowiedzią na to pytanie jest idea kolekcji globalnej „Decor Selection”, która jest wyselekcjonowanym zbiorem nowości z targów „Interzum”. Selekcji dokonuje nasz dział designu, będący międzynarodową grupą projektantów, którzy bacznie obserwują reakcje rynków lokalnych na nasze premiery wzornicze. Tylko poprzez badanie globalnych trendów i implementowanie dominujących elementów do naszej kolekcji jesteśmy w stanie szybko reagować na rozwój branży.

Jak globalizacja trendów ma się do potrzeby indywidualizacji produktów?

Choć wydają się przeciwstawne, te dwa elementy muszą żyć ze sobą w symbiozie. Powinniśmy pamiętać, że dzięki Internetowi trendy pojawiają się obecnie wszędzie w tym samym czasie. Nie znamy nawet do końca ich pochodzenia. Jesteśmy połączeni Facebookiem, Instagramem czy Pinterestem, mediami, które karmią nas dziennie tysiącem informacji z całego świata. W procesie badania trendów zauważamy, że bardziej niż kiedykolwiek chcemy sprawnie funkcjonować w społeczeństwie i podążać za trendami, ale jednocześnie walczymy o zachowanie swojej indywidualności i niezależności. Chcemy otaczać się przedmiotami, które odzwierciedlają nas samych i definiują przestrzeń, w której żyjemy. Tutaj dużą rolę odgrywają producenci, którzy stają na głowie, abyśmy mogli kupować spersonalizowane, unikatowe produkty i usługi.

Podobnie jest w naszej działalności, gdzie – oprócz wzornictwa wykorzystywanego do masowej produkcji mebli, podłóg czy drzwi – proponujemy teraz technologię druku cyfrowego Digital Visions. Technologię, która umożliwia zadruk w małych ilościach metrów bieżących. W technologii tej drukuje się przede wszystkim dekory, które nie są możliwe w produkcji wklęsłodrukowej, m.in. bardzo wysokiej jakości dekory fotorealistyczne, dekory o dużym nasyceniu barw czy zindywidualizowane motywy. Jest to sprawdzona i bardzo efektowna droga do indywidualizacji przestrzeni domu czy budynku użyteczności publicznej.

Jakie wprowadzone przez Schattdecor w ostatnim czasie nowości produktowe – Pana zdaniem – są godne podkreślenia ze względu na ich potencjał rynkowy?

Niewątpliwą nowością o bardzo dużym potencjale rynkowym jest „Decolay Real”. Produkt ten miał swoją premierę podczas ostatniej edycji targów SICAM w Pordenone. „Decolay Real” to film melaminowy, który podczas laminacji u klienta uzyskuje synchroniczną strukturę optyczną przypominającą naturalne drewno. Do produkcji płyty z zastosowaniem tego filmu melaminowego nasi klienci nie potrzebują inwestować w swój proces technologiczny, co czyni ten produkt bardzo atrakcyjnym.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce