Biznesmeblowy.pl

Józef Szyszka. Fot. MTP

Polska w światowej czołówce eksporterów mebli

  • Autor: bm
  • 13 marz 2017 08:11 (aktualizacja: 13 marz 2017 12:49)

"Jesteśmy już na świecie rozpoznawani jako duży wytwórca mebli" - podkreśla Józef Szyszka, dyrektor targów Meble Polska. - "Ale cały czas potrzebujemy świeżej krwi, nowych rynków zbytu. Dlatego myślimy nie tylko o Europie, ale także o Chinach, Stanach Zjednoczonych, Bliskim Wschodzie."

Polska jest światową potęgą w produkcji i eksporcie mebli - donosi agencja Newseria. W ubiegłym roku wartość wytworzonych w kraju wyrobów wyniosła 42,45 mld zł, z czego zdecydowana większość została sprzedana za granicę. W ciągu ostatnich dwudziestu lat eksport produktów tej branży zwiększył się dziewięciokrotnie. W tym roku przedstawiciele branży spodziewają się dalszych wzrostów.

Jak wynika z danych Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Polska jest szóstym producentem (po Chinach, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Włoszech, oraz Indiach) i czwartym eksporterem mebli na świecie, z udziałem na poziomie 6,3 proc. światowej sprzedaży zagranicznej. Szacunkowa wartość krajowej produkcji mebli w ubiegłym roku wyniosła 42,45 mld zł i była o ok. 8 proc. większa niż w 2015 roku. W tym roku może wzrosnąć do 45 mld zł.

"W zasadzie jesteśmy już na świecie rozpoznawani jako duży wytwórca mebli, w jakimś sensie eksport został także zorganizowany" – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Józef Szyszka, dyrektor targów Meble Polska. – "Ale cały czas potrzebujemy świeżej krwi, nowych rynków zbytu. Dlatego myślimy nie tylko o Europie, ale także o Chinach, Stanach Zjednoczonych, Bliskim Wschodzie."

Eksport w ubiegłym roku wzrósł o 13 proc. – do 41,7 mld zł. Na ten rok OIGPM przewiduje dalszy wzrost (w ujęciu eurowym z 9,56 mld euro do 10 mld euro). W ujęciu ilościowym sprzedaż zagraniczna polskich mebli w ciągu ostatnich 20 lat zwiększyła się dziewięciokrotnie. 

Jak zauważa Józef Szyszka, około 40 proc. eksportu trafia do Niemiec. To największy odbiorca zagraniczny krajowych wyrobów tej branży. "Ale duża część produktów trafia również na rynki czeski, francuski i brytyjski" – zauważa Józef Szyszka. – "Duża produkcja potrzebuje marketingu i wsparcia sprzedaży. Najskuteczniejszym sposobem promocji wydaje się dzisiaj zadowolenie klienta, czyli odbiorcy."

Promocji mają służyć również międzynarodowe imprezy, takie jak rozpoczynające się 14 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich (MTP) targi Meble Polska. To największe, biznesowe spotkanie branży meblarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. Dla wystawców ta impreza ma być okazją do pokazania najnowszych produktów kupcom meblowym z całego świata.

"Mamy bardzo pozytywne opinie na temat targów nie tylko ze strony polskich kupców meblowych, ale także zagranicznych" – twierdzi Józef Szyszka. 

Ubiegłoroczną edycję targów Meble Polska, jak wynika z danych organizatora, odwiedziło 20 tys. dystrybutorów mebli z 53 krajów. Prawie co trzeci zwiedzający pochodził z zagranicy. Tegoroczna edycja ma być rekordowa – na 45 tys. mkw. organizatorzy spodziewają się ponad 300 wystawców meblowych i ponad 20 tys. zwiedzających.

Źródło: Newseria Biznes

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce