Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Rozmawiamy z Przemysławem Różowiczem, dyrektorem działu zarządzania brandami, PR i CSR w firmie Nowy Styl.

Rozmawiamy z Przemysławem Różowiczem, dyrektorem działu zarządzania brandami, PR i CSR w firmie Nowy Styl.

  • Autor: Justyna Łotowska
  • 12 gru 2019 08:10 (aktualizacja: 12 gru 2019 08:12)

Przemysław Różowicz, Nowy Styl: rebranding ma pokazać nasze mocne strony

Koniec 2019 to czas prawdziwej rewolucji w Nowym Stylu. Po 27 latach działalności dotychczasowa Grupa Nowy Styl dokonała zmian zarówno w portfolio, jak i w obrębie komunikacji wizualnej. Skąd decyzja o tak głębokiej zmianie? Jaki był rok 2019 dla firmy, jakie plany na 2020? Rozmawiamy z Przemysławem Różowiczem, dyrektorem działu zarządzania brandami, PR i CSR w firmie Nowy Styl

Jaki był rok 2019 dla Nowego Stylu? Jakie zamierzenia udało się zrealizować?
Z całą pewnością bardzo ważny i intensywny, jednak wciąż mocno osadzony w ramach konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju. Wzmacnialiśmy swoją pozycję na kluczowych rynkach Europy Zachodniej. Na początku roku dołączyła do nas, uznana w świecie architektów firma Kusch+Co, co umożliwiło rozszerzenie skali naszego działania oraz wejście w obiecujące segmenty zdrowia i transportu – świeży przykład to realizacja 3 700 komfortowych miejsc w spektakularnym projekcie lotniska Daxing w Pekinie. Kilka miesięcy później przejęliśmy francuską spółkę Majencia, dzięki której chcemy wzmocnić swoją pozycję na tym jednym z najważniejszych europejskich rynków. Udanie zadebiutowaliśmy na targach Furniture & Light Fair w Sztokholmie, zaprezentowaliśmy się również m.in. w Paryżu i Londynie, eksponując nasze nowości produktowe na czele z bardzo ciepło przyjętym krzesłem Xilium. To tylko część spośród zrealizowanych projektów oraz naszych aktywności.

Koniec 2019 to czas prawdziwej rewolucji w Nowym Stylu. Po 27 latach działalności dotychczasowa Grupa Nowy Styl dokonała zmian zarówno w portfolio, jak i w obrębie komunikacji wizualnej. Skąd decyzja o tak głębokiej zmianie?
W mojej opinii, znacznie bardziej adekwatnym określeniem dokonywanych zmian, jest ewolucja. Rozpoczęliśmy proces rebrandingu, który będzie przebiegał stopniowo przez kilkanaście miesięcy. Zmiany na razie dotyczą rynku polskiego, ale z czasem obejmą również inne kraje. Ostatnie lata to dla nas kluczowe przejście z „producenta krzeseł biurowych” na zaufanego eksperta w urządzaniu przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej. Uznaliśmy, że droga, którą przeszliśmy powinna znaleźć odzwierciedlenie w naszej strategii, wizerunku i komunikacji. Rebranding ma pokazać nasze mocne strony i podkreślić nasz charakter. Uporządkowanie naszego portfolio produktowego, a także spójność w obszarach customer experience to kolejne, poważne argumenty przemawiające za zmianami.

Dlaczego zdecydowaliście się na rezygnację z używania „Grupy” na określenie marki parasolowej? Co to oznacza?
Głównym powód to zachodzące zmiany. Ostatnie lata to dla nas czas intensywnego rozwoju. Nowe firmy oraz marki w naszym portfolio pomogły zwiększyć nasze udziały na zagranicznych rynkach, jednocześnie stały się dla nas sporym wyzwaniem. Zarówno nasi klienci, jak i my sami, potrzebujemy uporządkowania naszego portfolio, które składa się z wielu brandów. Zdecydowaliśmy się więc na zmianę i budowę dominującego, międzynarodowego brandu – Nowy Styl. Marka Nowy Styl naturalnie przejmie całkowicie tożsamość wypracowaną przez Grupę.

Rebranding oznacza też zmiany w portfolio dotychczasowej Grupy Nowy Styl. Jakie marki pozostaną, jakie brandy zostaną włączone do marki Nowy Styl?

W naszych analizach kierowaliśmy się m.in. siłą i rozpoznawalnością marek na poszczególnych rynkach, dlatego zdecydowaliśmy, że brand Rohde&Grahl będzie nadal funkcjonować w Niemczech i Holandii, a marka Sitag na rynku szwajcarskim. Planujemy rozwijać naszą nową markę Kusch+Co, jako markę premium, bardzo dobrze rozpoznawalną na rynkach międzynarodowych. Przynależność marek będziemy również podkreślać poprzez dopisek „by Nowy Styl” dodany do ich logotypów. Pozostałe brandy, które dotychczas wchodziły w skład Grupy, stopniowo staną się integralną częścią marki Nowy Styl. Proces ten dotyczy brandów, których świadomość w ujęciu globalnym jest niewielka (BN Office Solution czy Grammer Office, w stosunku do której nie przedłużymy umowy licencyjnej). Taka decyzja pozwoli nam na uspójnienie działań w wielu obszarach oraz jeszcze lepsze dotarcie do globalnych klientów.

Wiodącą marką będzie obecnie Nowy Styl – dlaczego właśnie ten brand? Jak chcecie przekonać nowych konsumentów?
Nowy Styl oznacza nowatorskie myślenie, codziennie, na okrągło. Ta nazwa nas zdefiniowała i idealnie opisuje, jacy jesteśmy. Wybór nazwy dla wiodącej marki oznacza poniekąd powrót do korzeni spółki założonej w 1992 roku przez braci Adama i Jerzego Krzanowskich. Nazwa Nowy Styl jest autentyczna i kryje w sobie opowieść o ludziach, którzy stworzyli i rozwijali firmę, o ich przedsiębiorczości, wartościach, które wyznawali, czy wreszcie o ogromnym sukcesie, którego niepodważalnym dowodem jest to, że dzisiaj należymy do absolutnej europejskiej czołówki. Ta nazwa jest więc naszym bezcennym kapitałem. Poza tym firma jest już powszechnie znana zarówno w Polsce, jak i za granicą właśnie pod taką nazwą.

Elementem rebrandingu jest też nowe logo. Jak wyglądały prace nad nim? Jakie były założenia i oczekiwania wobec nowego loga?

Zanim usiedliśmy do projektowania nowego logotypu, zrobiliśmy sobie pewien test. Na moment odcięliśmy się kompletnie od wszelkich wytycznych i bagażu naszych doświadczeń, pozwalając sobie na całkowitą swobodę twórczą. Okazało się, że w efekcie tej nieskrępowanej kreacji znaleźliśmy się w ślepej uliczce. Wiedzieliśmy już, że zmiana logotypu nie może oznaczać totalnej rewolucji. Nowy projekt musiał wyrażać stabilny rozwój naszej firmy oraz zachować jej dotychczasową spuściznę, z której jesteśmy przecież dumni. Potrzebowaliśmy zatem elementu świadczącego o kontynuacji. Wszystkie drogi zaprowadziły nas do rozwiązania, w którym nowy logotyp nadal opiera się na nazwie Nowy Styl, a układ napisu pozostaje niezmiennie w jednej linii. Z drugiej strony, patrząc na niego od razu widać, że nie jest to zwyczajny zlepek liter, lecz jego forma zawiera w sobie pewnego rodzaju nadwyżkę. Dzieje się tak m.in. dzięki wprowadzeniu ligatur oraz złączeniu dwóch wyrazów nazwy w jeden ciąg. Jednocześnie zastosowaliśmy majuskuły i minuskuły – duże i małe litery – co nadaje napisowi dynamizmu i poprawia jego czytelność. W rezultacie logotyp ma swój charakter, ale nie krzyczy całym sobą, że jest czymś wyjątkowym.

Zmiana wprowadzona na rynku polskim w kolejnych miesiącach będzie miała swoją kontynuację w skali globalnej. Co to oznacza dla Nowego Stylu?

Przede wszystkim myślimy o klientach, którym chcemy maksymalnie ułatwić korzystanie z potencjału marek należących do Nowego Stylu. Dla nas, z organizacyjnego punktu widzenia, będzie to również bardzo korzystna i oczekiwana zmiana. W innym wymiarze oznacza ona wzmocnienie działań prowadzących do stworzenia dominującego, międzynarodowego brandu z polskimi korzeniami. To także symboliczne otwarcie kolejnego rozdziału w historii naszej firmy.

Jakie plany na 2020 – w związku z rebrandingiem, ale i nie tylko?
W kontekście rebrandingu musimy sprostać sporym wyzwaniom operacyjnym związanym z jego globalnym wdrożeniem. Międzynarodowe targi Orgatec 2020 będą dla nas świetną okazją do zaprezentowania się w nowej odsłonie, w aranżacji stoiska wypełnionego inspirującymi nowościami produktowymi. Nadchodzący rok poświęcimy w dużej mierze procesom integracji nowych firm, które dołączyły do naszej rodziny. Dzięki temu jeszcze lepiej wykorzystamy efekt synergii, który zaprocentuje nowymi projektami i kontraktami. W centrum naszej uwagi bezsprzecznie pozostanie klient, dla którego nieustannie chcemy się zmieniać i doskonalić.

Rozmawiała: Justyna Łotowska. Fot. serwis firmy Nowy Styl


4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.
Zarejestruj się!

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ