Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Sebastian Wojciechowski, dyrektor handlowy firmy Deftrans. Fot. Deftrans

Sebastian Wojciechowski, dyrektor handlowy firmy Deftrans. Fot. Deftrans

  • Autor: mg
  • 05 gru 2018 12:50 (aktualizacja: 05 gru 2018 13:47)

Rynek ciągle się zmienia

O strategii biznesowej, sprzedaży mebli łazienkowych i najważniejszych kierunkach rozwoju firmy Deftrans mówi Sebastian Wojciechowski, jej dyrektor handlowy.

Firma Deftrans funkcjonuje na rynku meblarskim już ponad 20 lat. Jak w tym czasie zmienił się ten rynek z perspektywy Państwa doświadczeń?

Tak bardzo, że aż trudno to w kilku zdaniach opowiedzieć. Jeszcze kilka lat temu można było śmiało postawić znak równości między tanimi produktami a sieciami DIY oraz produktami klasy premium a salonami łazienkowymi. Obecnie ten podział jest nieaktualny. Sieci DIY coraz bardziej dedykują swoją ofertę wymagającym i aspirującym klientom, dodając do produktu profesjonalne usługi projektowania wnętrz i ogrodów oraz rozwijając marki własne.

Natomiast rynek detaliczny na nowo się definiuje. Salony łazienkowe coraz bardziej stają się showroomami z produktami specjalnie dla nich dedykowanymi i również często sprzedawanymi pod ich własną marką. Rozwija się e-commerce – na razie marginalnie, ale na przestrzeni lat to widoczna, kilkuprocentowa dynamika. Żyjemy w czasach bardzo dynamicznych zmian. To dla producentów mebli duże wyzwanie.

Nie ulega wątpliwości, że rynek mebli łazienkowych jest bardzo specyficznym segmentem. Czym różni się on od segmentu tradycyjnych mebli mieszkaniowych?

Na przykład tym, że meble łazienkowe najczęściej definiuje umywalka oraz ilość użytkowników z niej korzystających. W łazienkach wielorodzinnych ważne są rozwiązania składające się z dwóch umywalek, dodatkowe szafki z blatem, które pełnią funkcję „odstawczą” oraz słupki. Mamy w łazience mniejszą niż w tradycyjnych meblach pokojowych ilość brył, natomiast ergonomia i funkcjonalność mebli łazienkowych ma większe znaczenie, bo urządzana przestrzeń łazienkowa jest mała i każdy centymetr ma znaczenie.

Jak docieracie Państwo do klientów? Jakimi kanałami dystrybuowane są Państwa meble?

Na rynku krajowym nasze produkty dystrybuujemy przez salony łazienkowe, sieci detaliczne oraz DIY. Rynek zagraniczny obsługujemy we współpracy z dużymi grupami zakupowymi i dzięki rozbudowie sieci własnych agentów handlowych. Dostarczamy meble łazienkowe zarówno pod własnymi markami – Defra i Nas – jak i pod markami naszych partnerów handlowych.

Duże znaczenie przy pozyskiwaniu nowych kontraktów handlowych ma dla nas udział w międzynarodowych targach, takich jak: „Cersaie” w Bolonii, ISH we Frankfurcie czy IMM w Kolonii.

Jak rozkłada się Państwa sprzedaż na rynku krajowym i rynkach zagranicznych?

Od wielu lat proporcje sprzedaży są stałe – połowa produkcji sprzedawana jest na rynku krajowym, połowa oferowana jest na eksport. Oczywiście, w jednym roku nieco większy jest eksport, w innym – większa sprzedaż w kraju, ale są to różnice rzędu kilku procent.

Które kierunki eksportowe są najważniejsze dla firmy Deftrans?

Nadal i niezmiennie od lat niezwykle ważny jest dla nas rynek europejski – sprzedajemy produkty do większości krajów Europy. Istotne są również nowe rynki zbytu, takie jak Libia, Arabia Saudyjska czy USA. Tam, z dużą uważnością i ciekawością, rozwijamy biznes.

W 2012 roku stworzyliście Państwo markę Defra. Skąd wziął się ten pomysł?

Marka Defra powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku krajowego i sieci detalicznych. Poszukiwane były meble wysokiej jakości, o uniwersalnym designie i nowatorskich rozwiązaniach technologicznych. Była ona odpowiedzią na tak zdefiniowaną potrzebę rynkową. Defra to dla nas kluczowa marka. Marka, która dostarcza unikalną wartość klientowi detalicznemu i w której bardzo ważny jest dla nas sposób myślenia o funkcjonalności mebli łazienkowych. To dlatego ostatnie nasze nowe kolekcje – „Flou”, „Senso”, „Nodo”i „Point” – projektował Michał Roszkowski, projektant wielokrotnie nagradzany, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ