PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Ewelina Wójcik, dyrektor marketingu marki Meble Wójcik. Fot. Meble Wójcik

Ewelina Wójcik, dyrektor marketingu marki Meble Wójcik. Fot. Meble Wójcik

  • Autor: mg
  • 03 lis 2017 09:28 (aktualizacja: 06 lis 2017 15:54)

Rynek polskich mebli - kontrolowany rozwój

Zapytaliśmy przedstawicieli czołowych firm meblarskich w Polsce o ocenę sytuacji panującej na polskim rynku meblarskim, rolę eksportu w strategii poszczególnych firm i największe bariery ograniczające rozwój branży. Z ich wypowiedzi wynika, że przemysł meblarski kontynuuje trend wzrostowy, choć coraz częściej mówi się też o postępującej stabilizacji.

Magdalena Kopińska-Król, dyrektor handlowy w Gala Collezione

W naszej opinii, umacniać się będą dwa trendy, które już teraz są widoczne na rynku. W obu tych obszarach będziemy starali się dalej umacniać swoją obecność. Pierwszy to kastomizacja i personalizacja, które motywują producentów do oferowania klientom możliwości coraz szerszego wyboru w ramach poszczególnych kategorii mebli, włącznie z możliwością ich samodzielnej konfiguracji zgodnie z własnymi potrzebami. Polega to na oferowaniu dużej liczby różnych modeli w ramach kolekcji, coraz bardziej różnorodnych funkcji, coraz szerszego wyboru rodzaju i koloru pokryć itd. Mówimy tutaj o ofercie skierowanej do osób, które traktują zakup mebla jako dłuższą w perspektywie czasowej inwestycję w produkt indywidualnie konfigurowany, bogaty w różnorodne funkcje użytkowe podnoszące komfort wypoczynku.

Z drugiej strony zauważamy, że coraz bardziej rośnie grupa osób sięgających po prostą ofertę, ale ściśle związaną z designem, który w danym momencie jest popularny. Są to klienci chętnie dokonujący zmian aranżacyjnych w swoich domach, podążający za obowiązującymi trendami. Są oni zainteresowani meblami prostszymi, o mniej rozbudowanych funkcjach użytkowych, które wraz ze zmianą trendów będzie można wymienić na nowe. Traktują oni zakup nie tyle jako inwestycję w komfort, lecz bardziej jako inwestycję w design na czasie. 

Cezary Roszkowski, dyrektor sprzedaży Fabryki Mebli Forte

W 2012 roku sprzedaż detaliczna na rynku meblowym w Polsce osiągnęła poziom ok. 5,4 mld zł i praktycznie do końca roku 2016 ta granica nie została przekroczona.

Co przyniesie rok 2017? To pytanie zadają sobie z pewnością wszystkie firmy produkujące meble w Polsce. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, produkcja mebli w Polsce wzrosła, ale tylko i wyłącznie dzięki kontraktom eksportowym. Rynek polski jest stabilny i dobrze rokuje na przyszłość, ale bez wyraźnych symptomów wskazujących na gwałtowny wzrost.

Jaka nas czeka przyszłość? Program „500+” rozbudził nadzieje na poprawę sytuacji (w końcu, każdego miesiąca na rynku pojawia się ok. 1,9 mld zł).  Niestety, efektu w kategorii meble skrzyniowe na razie nie widać. Beneficjentami programu w pierwszej kolejności zostały inne branże:  motoryzacyjna, turystyczna, RTV, AGD. Widać, że na meble skrzyniowe jeszcze nie nadszedł czas…

Od kilku lat można zaobserwować trend proeuropejski, zarówno jeżeli chodzi o kolorystykę,  jak i stylistykę mebli. Dominują nowoczesne meble w jasnych barwach – wszelkie odcienie dębu i bieli. Niemniej jednak jest dość liczna grupa konsumentów, która nie zmieniła upodobań od wielu lat i wybiera klasykę w ciemnych wybarwieniach. Różnice pomiędzy gustami klientów z Europy Zachodniej a Polakami coraz bardziej zacierają się i coraz częściej meble cieszące się zainteresowaniem u naszych zachodnich sąsiadów odnoszą również sukces w Polsce.

Należy również podkreślić, że Polacy chętniej wybierają meble ze średniej półki cenowej, w paczkach do samodzielnego montażu. Ten trend jest wyraźnie zauważalny w salonach meblowych – zwiększa się liczba ekspozycji mebli z tej kategorii kosztem mebli droższych.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ