PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

.

.

  • Autor: mg
  • 01 marz 2018 11:19 (aktualizacja: 02 marz 2018 14:37)

Sprzedaż mebli wpływa na sprzedaż tkanin

O sytuacji na rynku tkanin tapicerskich, kondycji branży i kierunkach jej rozwoju mówi Grażyna Konopka, import-export specjalist z firmy Pik Collection.

Jak ocenia Pani sytuację panującą na rynku tkanin tapicerskich w Polsce w minionym roku?

Wiele dobrego wydarzyło się na rynku tkanin tapicerskich w Polsce w roku 2017. Wysokie wskaźniki sprzedaży mebli wypoczynkowych zaowocowały rosnącym zapotrzebowaniem na tkaniny tapicerskie. Było to szczególnie odczuwalne pod koniec roku, kiedy to sprzedaż naszych tkanin notowała wyniki najlepsze w historii. Z roku na rok sprzedaż tkanin tapicerskich wzrasta. Dzięki rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na nowe produkty mamy możliwość nieustannie wzbogacać naszą ofertę o nowe kolory, struktury i wzory. Pozytywna koniunktura wpływa dobrze na kondycję przemysłu meblowego w Polsce, a co za tym idzie także na sprzedaży tkanin tapicerskich.

 Jakie czynniki ekonomiczne ukształtowały tak korzystną sytuację?

Jednym z nich jest na pewno poprawa ogólnej sytuacji gospodarczej kraju. Wzrost płacy minimalnej, spadające bezrobocie oraz pozytywna koniunktura sprawiają, że społeczeństwo się bogaci. Dzięki poprawie sytuacji ekonomicznej polskich gospodarstw domowych rośnie zapotrzebowanie na meble oraz tkaniny tapicerskie. Coraz częściej stać nas na zmianę aranżacji wnętrz. W większych miastach powstaje coraz więcej nowych mieszkań, które zostaną niebawem wyposażone w nowe meble. 

Kolejnym czynnikiem wpływającym pozytywnie na sytuację sprzedawców tkanin jest ekspansja zagraniczna rodzimych producentów mebli. Polskie firmy coraz częściej prezentują swoje produkty na targach krajowych i zagranicznych. Ich oferta zamieszczona w Internecie przygotowana jest w kilku wersjach językowych. Wszystkie te działania wspierają sprzedaż zagraniczną oraz kształtują pozytywny wizerunek polskich firm. Rosnąca sprzedaż zagraniczna niesie za sobą ogromną szansę dla polskich dystrybutorów tkanin tapicerskich, którzy stają się coraz bardziej rozpoznawalni na całym świecie.

Wzrost wartości złotego w stosunku do dolara zaowocował natomiast wzrostem środków przeznaczonych na inwestycje, zwiększeniem zakupów oraz umocnieniem pozycji polskich dystrybutorów w relacjach z zagranicznymi konkurentami.  

Rok 2017 był kolejnym rekordowym rokiem dla polskiej branży meblarskiej. Czy dystrybutorzy tkanin tapicerskich również odczuli pozytywne skutki tej koniunktury?

Znaczna część naszych tkanin sprzedawana jest właśnie dla producentów mebli. Sytuacja dystrybutorów tkanin obiciowych jest więc ściśle powiązana z sytuacją polskiego przemysłu meblowego. Gdy sprzedaż mebli wzrasta, zapotrzebowanie na tkaniny rośnie. Cieszymy się z relacji biznesowych, jakie udało nam się stworzyć z producentami mebli. W roku 2017 wyraźnie dało się odczuć rosnące ożywienie w przemyśle meblowym.

 Firma Pik Collection oferuje tkaniny i ekoskóry zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym. W jaki sposób (jakimi kanałami dystrybucyjnymi) docieracie Państwo do obydwu grup odbiorców?


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ