Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: ap
  • 14 marz 2014 13:50 (aktualizacja: 27 marz 2014 08:36)

Znajomość nowych technologii - niezbędna w biznesie

O narzędziach nowych technologii, o tym, czy warto z nich korzystać i jakie realne korzyści mogą przynieść dla producentów mebli - opowiada Justyna Adamczyk, redaktor naczelna portalu www.e-marketing.pl

Coraz częściej mówi się o nowoczesnych technologiach w branży meblowej. Co to tak właściwie oznacza? Na które narzędzia online meblarze powinni zwrócić szczególną uwagę? 

Warte szczególnej uwagi są technologie wspierające handel meblami online, czyli interaktywne konfiguratory, rozszerzona rzeczywistość i aplikacje Facebook. Interaktywne konfiguratory są zrealizowane w formie komponentu osadzonego na stronie internetowej lub aplikacji zainstalowanej w urządzeniu mobilnym tj. smartfonie lub tablecie. Większość z nich pozwala na skomponowanie zestawu mebli z gotowych modułów i rozstawienia ich w wirtualnym pomieszczeniu. Te bardziej zaawansowane konfiguratory umożliwiają też łatwą zmianę kolorystyki materiałów wykończeniowych, tj.: tapicerki, obić, frontów meblowych, uchwytów, blatów itd.

Najbardziej zaawansowane rozwiązania obliczają nawet ostateczną cenę w czasie rzeczywistym, nawet dla nietypowych zestawów produkowanych na indywidualne zamówienie. Końcowym etapem konfiguracji jest wysłanie zamówienia wprost z tego typu aplikacji, które zawiera nie tylko podstawowe komponenty, ale także inne materiały w przeliczeniu na metry bieżące lub kwadratowe, systemy mocowania, listwy maskujące, czy też koszty montażu.

Kolejne narzędzie, tzw. rozszerzona rzeczywistość to sposób wizualizacji mebli nałożonych na widok realnego pomieszczenia. Mówiąc prościej, potencjalny klient, przy użyciu kamery wbudowanej w tablet, spogląda na wnętrze swojego pokoju i uzupełnia je wirtualnymi meblami, pobranymi z katalogu sprzedawcy. Na podstawie markera położonego zazwyczaj na podłodze, aplikacja pozycjonuje meble zgodnie perspektywą i nadąża za zmianą położenia obserwatora. Uzyskuje się w ten sposób bardzo realistyczne złudzenie obecności wirtualnych mebli w realnej przestrzeni.

Konfiguratory, wirtualne ekspozycje meblowe lub dodatki o charakterze rozrywkowym, czyli gry, quizy, konkursy – mogą być realizowane w formie aplikacji dla Facebooka. Czynny użytkownik Facebooka może być obecny w katalogu takiej aplikacji bez potrzeby zakładania dodatkowego konta – jest logowany automatycznie. Pozwala to na dowolne aktywności (np. "umeblowałem swój pokój"), które mogą być natychmiast publikowane na tablicy wraz z grafiką. Jednym kliknięciem można też zaprosić znajomych do takiej aplikacji. W ten sposób uzyskujemy bezpośredni dostęp do społecznościowych zasobów Facebooka.

Kupujący staje się więc projektantem i to on kreuje wszelkie detale według własnego indywidualnego pomysłu?

Dokładnie. Korzyści tkwią właśnie w innowacyjności oraz indywidualnym podejściu do klienta. Możliwość połączenie tych dwóch obszarów oferuje całkiem nową przestrzeń do zagospodarowania. Mam tu głównie na myśli sprzedaż mebli konfigurowalnych, modułowych lub tzw. „na wymiar”. Za pomocą aplikacji, która pozwala na wygodne i łatwe umeblowanie biura, kuchni, salonu, czy pokoju dziecięcego, dajemy klientowi możliwości, których wcześniej nie posiadał. Warto dodać, że na horyzoncie pojawia się już kolejna przełomowa technologia druku 3D będąca kontynuacją indywidualnej produkcji. Nowe technologie zamykają erę B2B i B2C, której najdobitniejszym produktem był wielki kryzys finansowy i otwierają epokę H2H, czyli Human to Human – czas indywidualnego i osobowego podejścia do klienta.


WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

    • Rysiu, 2014-11-09 17:20:27
    Jeżeli chodzi o rozszerzoną rzeczywistość to bardzo polecam polskie rozwiązanie: intiaro.pl
    W chwili obecnej najlepsze w swojej klasie i zupełnie za darmo.