Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Ekspozycja Bausch na targach Interzum. Fot. Archiwum

Ekspozycja Bausch na targach Interzum. Fot. Archiwum

  • Autor:
  • 27 gru 2013 18:01

Dialog z klientem o dekoracyjnych papierach

Działające w Polsce firmy oferujące zadrukowane papiery dekoracyjne mogą się pochwalić nie tylko wysoką jakością produktu, ale też świadomie realizowaną strategią marketingową.

Równie ważny jak komponent meblowy jest szybki i skuteczny komunikat do klienta o oferowanych nowościach i zmianach trendów a później dialog z odbiorcą. Firma istnieje poprzez produkt i jeżeli nie ma się dobrego wzornictwa, to budowa wizerunku nigdy się nie uda – tę myśl można uznać za jeden z filarów filozofii budowanej indywidualnie przez dostawców zadrukowanych papierów dekoracyjnych. Oczywiście, to produkt – komponent, bez którego nie powstałoby wiele ładnych mebli mieszkaniowych i biurowych, jest centralnym przedmiotem uwagi przedsiębiorstw. Warto jednak zauważyć, że papiery dekoracyjne to jedna z najszybciej zmieniających się grup produktowych: ciągle udoskonalana pod względem technologii zadruku, ale przede wszystkim – wzornictwa. Co kilka miesięcy oferujące je firmy wnoszą do branży powiew świeżości i sporą dawkę inspiracji.
Produkt nie zostałby jednak powołany do branżowego życia, gdyby klient nie miałby szansy go obejrzeć. Jak zrobić tak, aby miał na to szansę w stosunkowo krótkim czasie i w interesującej formie? Odpowiedzi na to i inne pytania uzyskaliśmy od przedstawicieli większości działających w kraju firm oferujących zadrukowane papiery dekoracyjne.

Kilka poziomów komunikacji

Pracownicy firmy Interprint przedstawiają ofertę za pomocą różnych form komunikacji. Zaliczyć można do nich bezpośrednie spotkania menedżerów klienta z przedstawicielami firm (zarówno producentów mebli, jak i fabryk płyt), publikacje prasowe, udział w targach i wystawach, wysyłane pocztą do klientów trendsettery i trendlettery oraz specjalne eventy, podczas których prowadzone są wykłady na temat wzornictwa i obowiązujących trendów. Najnowsze dekory prezentowane są również na systematycznie aktualizowanej stronie internetowej. Nieodzownym elementem prezentacji są katalogi ze wzorami. Według reprezentantów firmy Impress, najbardziej efektywną formą kontaktu z klientem jest ten przebiegający dwustopniowo. Kierują się zasadą, że pierwsze informacje o nowościach warto zamieszczać w najszybszym z funkcjonujących mediów – Internecie. Po nim jest czas na spotkania handlowców z klientami i wspólne poszukiwanie najlepszych zastosowań nowości.

O tym, jakie nowości wzornicze wprowadzane są do oferty, klienci firmy Schattdecor informowani są kilkoma kanałami jednocześnie. Informacja dociera do odbiorców zarówno poprzez komunikat bezpośredni: pracownicy działu sprzedaży Schattdecor i projektanci z działu design na spotkaniach z klientami prezentują nowe trendy, dekory i ich zastosowanie. Informacje na ten temat są również przekazywane w postaci prezentacji wzornictwa na stronie internetowej oraz w prasie branżowej.
Andrzej K. Kozioł z firmy Bausch Decor podkreśla, że najlepszą metodą dotarcia do klienta jest wizyta u niego w firmie i dyskusja o jego potrzebach, wymaganiach i wyobrażeniach co do szukanego dekoru. Nie wyobrażam sobie sprzedaży w innej formie – mówi. Dodaje też, że polski klient ma większe wymagania od klienta zagranicznego, choćby dlatego, że Polska, jako jeden z największych eksporterów mebli i płyt w Europie musi z wyborem dekorów trafić w gusta zarówno macierzystego rynku, jak i rynków eksportowych. Polscy klienci mają tak samo wysokie wymagania, jak zagraniczni – oczekują oferty i informacji dopracowanej i precyzyjnej, a przy tym atrakcyjnie przygotowanej – mówi też Krzysztof Bogdanowicz z firmy Impress Decor.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ