Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Materac Czardasz. Fot. Hilding Anders

Materac Czardasz. Fot. Hilding Anders

  • Autor: bm
  • 20 wrz 2018 09:47 (aktualizacja: 20 wrz 2018 14:04)

Dynamiczny rozwój rynku materacy w Polsce

Rynek materacy w Polsce w ostatnich latach rozwija się wyjątkowo prężnie i szybko. To z jednej strony efekt mody na zdrowy tryb życia, z drugiej – trendu personalizacji w różnych dziedzinach życia.

Przybywa nie tylko produktów, ale też pomysłów na to, jak ulepszyć te, które już istnieją, dodając im nowe funkcjonalności i rozwiązania technologiczne. 

Dostosowując materac do naszych indywidualnych cech, trybu życia, upodobań, zyskujemy produkt niemal idealny. Nie jest przy tym szczególnie istotne, z jakich materiałów jest wykonany, zwłaszcza że możliwe jest ich łączenie w jednym produkcie. Niestety wciąż popularne wśród polskich klientów jest poszukiwanie materaca, który przede wszystkim nie zrujnuje portfela. I o ile cena jest ważnym argumentem przy zakupie, nie powinna determinować naszych wyborów, ponieważ skutki złej decyzji możemy odczuwać długo i boleśnie… „Rynek będzie się rozwijał w kierunku wyboru indywidualnego materaca. Jest to bardzo istotne, aby materac dobrać do naszej budowy, do naszego odczucia komfortu czy problemów z kręgosłupem. Drugi kierunek, który w tej chwili rozwija się dość populistycznie, to „materac dla wszystkich”. Mam nadzieję i zakładam, że – w miarę upływu czasu – klienci dostrzegą jego wady i ten trend w sprzedaży, szczególnie internetowej, się odwróci.” - mówi Piotr Rychlik, prezes zarządu Hilding Anders Polska.

Kierunek - personalizacja

Jednym z głównych kierunków rozwoju materacy jest dążenie do personalizacji rozwiązań. Różnicowanie stref twardości, regulowanie podnóżków i podgłówków, wprowadzanie rozwiązań antyalergicznych i prozdrowotnych stało się już niemal standardem. Materace dobierane są pod kątem wagi i wzrostu osoby, która będzie je użytkować. Przy tym należy pamiętać, że nie tylko różnimy się wagą czy wzrostem, ale również odmiennie reagują na nacisk poszczególne części naszego ciała – kręgosłup, lędźwie, ramiona itp. Właśnie dlatego zostały opracowane materace o zróżnicowanych stopniach i strefach twardości. Stosowane po obu stronach materaca warstwy lateksu i pianki poliuretanowej zapewniają jednocześnie dużą sprężystość i elastyczność punktową. Z kolei odpowiednie kombinacje w materacach modułowych sprężyn i różnych rodzajów pianek sprawiają, że nacisk poszczególnych części ciała na materac jest równomiernie rozłożony.

Zdecydowanie rosnącym zainteresowaniem cieszą się materace łączące w sobie: piękny wygląd, wysoki komfort i swobodny wybór dwóch różnych twardości – z każdej strony inna.” - podkreśla Artur Wasążnik, dyrektor ds. handlu i marketingu marki Comforteo. - „Przybywa też klientów odczuwających dokuczliwość ocieplającego się klimatu i poszukujących rozwiązań na spokojny sen latem. Klienci chętnie decydują się na modele z zastosowaniem innowacyjnej siatki 3D wszywanej w pokrowiec, która gwarantuje większą przewiewność. Obecnie hitem są bardzo nowoczesne pokrowce, posiadające specjalne, innowacyjne włókna odpowiedzialne za chłodzenie ciała osoby śpiącej. Dobrym przykładem jest materac Umberto z wysoce specjalistycznym pokrowcem chłodzącym. Już w pierwszym kontakcie można odczuć bardzo wyraźną różnicę między takim pokrowcem, a pozostałymi. Popularność takich rozwiązań wynika z bardzo wyrazistego trendu w całej Europie, odnoszącego się do zaspokajania wielu indywidualnych preferencji poszczególnych klientów. Klienci chcą mieć piękną sypialnię, a materac nie tylko wygodny, ale dający im komfort dostosowany do ich potrzeb każdej nocy. Poszukują więc oryginalnych rozwiązań dotyczących wyglądu oraz wygody.” - dodaje ekspert Comforteo.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ