Biznesmeblowy.pl

Sławomir Lange i Bogdan Łukaszuk, założyciele i właściciele firmy Lange Łukaszuk. Fot. Lange Łukaszuk

Firma Lange Łukaszuk obchodzi 30-lecie działalności

  • Autor: mg
  • 09 cze 2017 11:22 (aktualizacja: 09 cze 2017 18:36)

Lange Łukaszuk, dystrybutor m.in. produktów branży narzędziowej, obchodzi 30-lecie działalności. Firma jest wyłącznym przedstawicielem na Polskę wielu światowych marek narzędzi i elektronarzędzi. Zatrudnia 70 pracowników, a jej roczne obroty sięgają ponad 50 mln zł, notując wzrost o 100 proc. w ciągu niecałych 10 lat.

W zależności od grupy asortymentu Lange Łukaszuk ma obecnie od kilku do kilkudziesięciu procent udziału w polskim rynku. W swoim portfolio ma takie marki, jak: Panasonic Power Tools, Collomix czy Steinel – łącznie współpracuje z 23 firmami. 

Założycielami i obecnymi właścicielami firmy są Sławomir Lange i Bogdan Łukaszuk. Działalność rozpoczęli w 1987 roku. Zaczynaliśmy od napraw sprzętu elektronicznego, ale szybko dostrzegliśmy ciekawszą niszę na rynku. W domach polskich przedsiębiorców zaczęliśmy montować instalacje alarmowe, wówczas symbol nowoczesnych technologii – opowiada Sławomir Lange. Pierwszą siedzibę, warsztat i magazyn mieli w jednym z wrocławskich garaży. Urządzenia konstruowali sami. Od początku stawialiśmy na innowacyjność, ale dobrze szła nam też sprzedaż – dodaje Bogdan Łukaszuk.

Biznesowy scenariusz Sławomira Lange i Bogdana Łukaszuka całkowicie zmieniło nawiązanie współpracy z niemiecką firmą Steinel, która na polskim rynku pojawiła się właśnie dzięki Lange Łukaszuk. Firma została wyłącznym przedstawicielem marki w Polsce. W latach 90. Lange i Łukaszuk budowali sieć dystrybucji, nawiązywali nowe kontakty i poszerzali asortyment. Kolejnym przełomem był 1997 rok, kiedy w ofercie firmy pojawiły się narzędzia ręczne. Dużo drobnych elementów okazało się wyzwaniem, dzięki któremu opanowaliśmy logistykę na znacznie wyższym poziomie. Z kolei w 2000 roku uruchomiliśmy własny magazyn, co dało nam stabilizację i umożliwiło długofalowe planowanie – mówi Bogdan Łukaszuk.

Firma od początku inwestowała również w ludzi. Najlepszym przykładem jest Tadeusz Kumaszka, dziś prezes firmy Lange Łukaszuk. Przeszedł w firmie wszystkie szczeble, poczynając od stanowiska w magazynie. Fotel prezesa objął w 2013 roku. Po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej łatwiejsze stały się kontakty z partnerami z zagranicy, ale przede wszystkim bardzo dynamicznie zaczął się rozwijać polski rynek budowlany – mówi Tadeusz Kumaszka. Zdobyliśmy na nim mocną pozycję, ponieważ nie tylko poszerzaliśmy portfolio, korzystając z dobrej koniunktury, lecz przede wszystkim oferowaliśmy nową jakość w wielu kategoriach produktowych – podkreśla Tadeusz Kumaszka.

Obecnie firma zaopatruje blisko 30 punktów partnerskich, a także ponad 1.000 sklepów specjalistycznych i marketów budowlanych na terenie całego kraju. W planach Lange Łukaszuk ma dalsze rozszerzanie asortymentu i systematyczną rozbudowę sieci dystrybucji. W tym względzie nowością będzie intensywniejszy rozwój kanałów internetowych.

Pracujemy nad uruchomieniem platformy sprzedaży online przy współudziale naszych partnerów handlowych. Korzystając z rozwiązań omnichannel, będziemy nadal usprawniać komunikację z klientami. W tym i następnym roku skoncentrujemy się też na szkoleniach dla personelu dystrybutorów – podsumowuje Tadeusz Kumaszka.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce