Biznesmeblowy.pl

Fot. Lectra

Jak uzyskać przewagę na rynku - relacja z konferencji

  • Autor: bm
  • 19 gru 2016 10:39 (aktualizacja: 21 gru 2016 17:30)

Firma Lectra, światowy lider w dostarczaniu zintegrowanych technologii dla przemysłu wykorzystującego materiały miękkie – tkaniny, skórę, tekstylia techniczne i materiały kompozytowe, zaprosiła ponad 90 producentów mebli oraz ekspertów branżowych na coroczną konferencję branży meblarskiej.

Wydarzenie zorganizowano w Międzynarodowym Centrum Zaawansowanych Technologii oraz Konferencji Lectry w Bordeaux-Cestas we Francji, a jego celem była wymiana poglądów na temat innowacji umożliwiających zdobycie przewagi konkurencyjnej. Przez dwa dni producenci mebli tapicerowanych mogli spoglądać na swoją działalność z innej perspektywy. W obliczu rosnącej konkurencji oraz coraz krótszych terminów produkcji, uczestnicy zapoznawali się z trendami dotyczącymi konsumentów i designu, a także technologii i procesów pozwalających zyskać przewagę na rynku.

Istnieją cztery trendy, które najmocniej wpływają na branżę”, podkreśla Edouard Macquin, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Lectra. „Generacja millenialsów i ich nowe sposoby konsumpcji, rosnąca dygitalizacja firm, rewolucja przemysłowa 4.0 oraz transformacja chińskiego rynku. Zmiany środowiskowe i społeczne również wpływają na ewolucję przyzwyczajeń klientów”, wyjaśnia Pierre Villeneuve, współzałożyciel firmy konsultingowej HxLab.

Instytut badań rynkowych CSIL zaprezentował po raz pierwszy wyniki ogólnoświatowej ankiety, przeprowadzonej we współpracy z firmą Lectra, która pokazała najważniejsze wyzwania przed jakimi stają producenci mebli tapicerowanych. Większość producentów wskazywała krótsze terminy jako główny problem w związku z koniecznością przebudowy całego łańcucha dostaw. Coraz ostrzejsza konkurencja oraz konieczność wyróżnienia się z tłumu, walka o marże oraz niedobór wykwalifikowanych pracowników to kolejne poważne wyzwania.

Podczas serii warsztatów uczestnicy analizowali najlepsze praktyki oraz dzielili się swoimi doświadczeniami dotyczącymi dygitalizacji, rozwoju produktów, krojowni skór i tkanin oraz wdrażania procesów. Optymalizacja tych elementów obniża koszty produkcji oraz zapewnia oszczędność materiałów, natomiast wyższa wydajność pozwala szybciej wprowadzać produkty na rynek.

„Inteligentne fabryki zrewolucjonizują sposób wytwarzania mebli tapicerowanych dzięki lepszej kontroli kosztów oraz wyższej jakości”, podsumowała Céline Choussy Bedouet, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Lectra. „Lectra łączy technologie (zwłaszcza te oparte na analizie danych) z własnymi rozwiązaniami, by wspierać producentów i pozwolić im lepiej przygotować się do nadchodzących zmian oraz wykorzystać szanse, jakie przynosi z sobą Przemysł 4.0.”  

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce