Biznesmeblowy.pl

Fot. Lectra

Meble w świecie cyfrowym - czyli o przyszłości sektora meblarskiego

  • Autor: bm
  • 20 gru 2017 14:37 (aktualizacja: 21 gru 2017 13:14)

140 osób z 18 krajów wzięło udział w konferencji "Meble w świecie cyfrowym", zorganizowanym przez firmę Lectra - lidera w sektorze zintegrowanych technologii dla przemysłu wykorzystującego m. in. tkaniny, skórę, tekstylia techniczne. Spotkanie odbyło się w Międzynarodowym Centrum Zaawansowanych Technologii w Bordeaux-Cestas.

Dwudniowe wydarzenie koncentrowało się na przyszłościowych ideach i technologiach cyfrowych dla producentów mebli, którzy mają do czynienia z gwałtownie rosnącym popytem na meble dostosowane do indywidualnych wymagań klienta. Rośnie presja na terminy dostaw oraz konieczność zapewnienia kupującym komfortu poprzez zakupy wielokanałowe. Są to trendy wynikające w dużej mierze z wyraźnie odmiennych zachowań i nawyków zakupowymi generacji millenialsów.

Celem Lectry było przekazanie uczestnikom spostrzeżeń dotyczących technologii przemysłu 4.0, m.in. technologii w chmurze, przemysłowego internetu rzeczy, analizy danych oraz innowacji w zakresie cięcia materiałów, które stanowić będą główne czynniki sukcesu producentów mebli tapicerowanych, chcących właściwie reagować na wyzwania środowiska produkcyjnego i korzystać z nadarzających się okazji biznesowych.

Uczestnicy seminarium dyskutowali o potencjale cyfryzacji na wielu płaszczyznach - od momentu zaangażowania klienta w proces zakupowy po produkcję mebli. Konsultant Philipp Riederle wyjawił zgromadzonym tajniki mentalności konsumenta millenialsowego, założyciel HxLab Pierre Villeneuve omówił modele biznesowe dostosowane do gospodarki cyfrowej, gdzie warunki dyktują konsumenci, a Vanina Delobelle, dyrektor wykonawcza Augmynt, pokazała jak zwiększyć komfort zakupów internetowych poprzez wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistość. Z kolei eksperci Lectry omawiali wpływ wirtualnych technologii na skracanie terminów dostaw i prawidłowe ocenianie rentowności projektów.

Firmy, które już rozpoczęły proces transformacji cyfrowej, podzieliły się z uczestnikami swoimi doświadczeniami i obserwacjami. „Jeśli firmy meblowe chcą osiągnąć sukces w coraz bardziej cyfrowym świecie, powinny przemyśleć sposób prowadzenia działalności, tj. swoje modele biznesowe, strategie i modele zarządzania. Transformacja cyfrowa umożliwia firmie KUKA przejście do ery cyfrowej i osiągnięcie w niej sukcesu, a Lectra pełni rolę ważnego partnera w naszej strategii transformacji” – wyjaśnił prezes KUKA Li Donglai.

Konieczna będzie istotna zmiana łańcuchów dostaw. Przemysł meblarski musi dorównać technologicznie innym sektorom. Dobrym punktem odniesienia jest tu na przykład branża motoryzacyjna” – stwierdził Christian Tomadini, dyrektor ds. operacyjnych Moroso.

 „Podróż do przyszłości całkowicie zdominowanej przez przemysł 4.0 będzie długa, lecz musimy rozpocząć ją już teraz. Celem Lectry jest wyposażenie naszych klientów w technologie, idee i wsparcie, którego potrzebują, aby sprawnie poruszać się w nowej erze przemysłu” – wyjaśniła Céline Choussy Bedouet, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Lectra.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce