PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Lectra

Fot. Lectra

  • Autor: bm
  • 20 gru 2017 14:37 (aktualizacja: 21 gru 2017 13:14)

Meble w świecie cyfrowym - czyli o przyszłości sektora meblarskiego

140 osób z 18 krajów wzięło udział w konferencji "Meble w świecie cyfrowym", zorganizowanym przez firmę Lectra - lidera w sektorze zintegrowanych technologii dla przemysłu wykorzystującego m. in. tkaniny, skórę, tekstylia techniczne. Spotkanie odbyło się w Międzynarodowym Centrum Zaawansowanych Technologii w Bordeaux-Cestas.

Dwudniowe wydarzenie koncentrowało się na przyszłościowych ideach i technologiach cyfrowych dla producentów mebli, którzy mają do czynienia z gwałtownie rosnącym popytem na meble dostosowane do indywidualnych wymagań klienta. Rośnie presja na terminy dostaw oraz konieczność zapewnienia kupującym komfortu poprzez zakupy wielokanałowe. Są to trendy wynikające w dużej mierze z wyraźnie odmiennych zachowań i nawyków zakupowymi generacji millenialsów.

Celem Lectry było przekazanie uczestnikom spostrzeżeń dotyczących technologii przemysłu 4.0, m.in. technologii w chmurze, przemysłowego internetu rzeczy, analizy danych oraz innowacji w zakresie cięcia materiałów, które stanowić będą główne czynniki sukcesu producentów mebli tapicerowanych, chcących właściwie reagować na wyzwania środowiska produkcyjnego i korzystać z nadarzających się okazji biznesowych.

Uczestnicy seminarium dyskutowali o potencjale cyfryzacji na wielu płaszczyznach - od momentu zaangażowania klienta w proces zakupowy po produkcję mebli. Konsultant Philipp Riederle wyjawił zgromadzonym tajniki mentalności konsumenta millenialsowego, założyciel HxLab Pierre Villeneuve omówił modele biznesowe dostosowane do gospodarki cyfrowej, gdzie warunki dyktują konsumenci, a Vanina Delobelle, dyrektor wykonawcza Augmynt, pokazała jak zwiększyć komfort zakupów internetowych poprzez wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistość. Z kolei eksperci Lectry omawiali wpływ wirtualnych technologii na skracanie terminów dostaw i prawidłowe ocenianie rentowności projektów.

Firmy, które już rozpoczęły proces transformacji cyfrowej, podzieliły się z uczestnikami swoimi doświadczeniami i obserwacjami. „Jeśli firmy meblowe chcą osiągnąć sukces w coraz bardziej cyfrowym świecie, powinny przemyśleć sposób prowadzenia działalności, tj. swoje modele biznesowe, strategie i modele zarządzania. Transformacja cyfrowa umożliwia firmie KUKA przejście do ery cyfrowej i osiągnięcie w niej sukcesu, a Lectra pełni rolę ważnego partnera w naszej strategii transformacji” – wyjaśnił prezes KUKA Li Donglai.

Konieczna będzie istotna zmiana łańcuchów dostaw. Przemysł meblarski musi dorównać technologicznie innym sektorom. Dobrym punktem odniesienia jest tu na przykład branża motoryzacyjna” – stwierdził Christian Tomadini, dyrektor ds. operacyjnych Moroso.

 „Podróż do przyszłości całkowicie zdominowanej przez przemysł 4.0 będzie długa, lecz musimy rozpocząć ją już teraz. Celem Lectry jest wyposażenie naszych klientów w technologie, idee i wsparcie, którego potrzebują, aby sprawnie poruszać się w nowej erze przemysłu” – wyjaśniła Céline Choussy Bedouet, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Lectra.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ