PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

.

.

  • Autor: bm
  • 17 lip 2017 08:47

Rozwiązania cyfrowe poprawią wydajność transportu

FIrma Bosch wraz z partnerami zakończyła prace przy projekcie badawczym, którego efektami są: zintegrowana platforma służąca do planowania i zarządzania, aplikacja dla kierowców samochodów ciężarowych oraz usługi dla dysponentów. Główne cele to wyższa wydajność transportu, redukcja kosztów, niższa emisja CO2.

"Dzięki stworzonej w ramach naszego projektu badawczego platformie ProveIT oraz nowej aplikacji mobilnej dla kierowców samochodów ciężarowych dysponenci mogą nadzorować cały łańcuch dostaw fabryki, a w razie stwierdzenia zakłóceń odpowiednio reagować" – mówi dr Markus Bauer, manager programu odpowiedzialny w firmie Bosch za systemy IT dla logistyki . – "Kierowca odnotowuje za pomocą aplikacji wszystkie ważne zdarzenia: godzinę wyjazdu i przyjazdu, rozpoczęcie i zakończenie załadunku, opuszczenie kolejnego punktu trasy i zakłócenia po drodze. Dane przekazywane w czasie rzeczywistym są gromadzone i udostępniane za pośrednictwem platformy ProveIT."

Platforma dba o optymalne wykorzystanie mocy wszystkich kanałów transportowych. Generuje zlecenia transportowe, na których uwzględniane są wszystkie szczegółowe dane dotyczące artykułów i materiałów opakowaniowych. Dysponent korzysta z rekomendowanej przez platformę optymalnej trasy transportu. Równocześnie otrzymuje on także wszystkie potrzebne informacje, dzięki którym może właściwie reagować w przypadku pojawiających się zakłóceń. W ten sposób platforma integruje wszystkie dane potrzebne do monitorowania łańcucha dostaw i automatycznie sprawdza, czy i jak bardzo aktualny stan łańcucha dostaw różni się od stanu planowanego.

(...) W ramach platformy zintegrowana jest funkcja zarządzania nieprzewidzianymi zdarzeniami, która umożliwia symulację różnych opcji oraz przewidywanie ich skutków. Jeżeli samochód utknie w korku platforma oblicza, czy ma sens dokończenie danej trasy z opóźnieniem. Czy może należałoby wysłać drugi kurs, który od razu zostanie skierowany do dostawcy, którego produkty są aktualnie najpilniej potrzebne. Platforma kalkuluje, która decyzja jest bardziej uzasadniona ekonomicznie.

W projekcie ProveIT brało udział siedmiu partnerów: producenci oprogramowania, firmy PTV i LOCOM, przedsiębiorstwa przemysłowe Bosch i ZF, firma logistyczna Geis, centrum badawcze FZI (Forschungszentrum Informatik) oraz instytut IFL (Institut für Fördertechnik und Logistiksysteme) działający w strukturach Instytutu Technologii w Karlsruhe. Projektem badawczym kierowała firma Bosch, a wsparcia finansowego udzieliło mu niemieckie federalne ministerstwo gospodarki i energii. Konsorcjum zrealizowało cele zdefiniowane na początku projektu: ułatwienie obsługi złożonych łańcuchów dostaw pod kątem Przemysłu 4.0 oraz stworzenie koniecznych do tego narzędzi cyfrowych.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ