PARTNER PORTALU:

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Linia do lakierowania w zakładzie Pfleiderer w Grajewie. Fot. Pfleiderer

Linia do lakierowania w zakładzie Pfleiderer w Grajewie. Fot. Pfleiderer

  • Autor: bm
  • 10 kwi 2019 09:22 (aktualizacja: 11 kwi 2019 09:12)

Wzrost przychodów Grupy Pfleiderer w 2018 roku

Skonsolidowane przychody Grupy Pfleiderer wzrosły w 2018 r. o 5,6% do 1 062,5 mln euro. Wzrost przychodów był efektem wyższych cen oraz wolumenów sprzedanych produktów. Jednym ze strategicznych celów przedsiębiorstwa jest wzrost przychodów do 1,3 mld euro w 2021 roku.

Spółce udało się podnieść ceny wyrobów końcowych w obliczu wyraźnego wzrostu cen surowców w 2018 r. bez uszczerbku dla wzrostu wolumenów sprzedaży. Sprzedaż produktów o wysokiej wartości dodanej, takich jak płyty wiórowe laminowane i lakierowane (MFC) oraz laminaty wysokociśnieniowe (HPL), wzrosła o 3,3% r/r. Produkty te stanowiły 63% całej sprzedaży Grupy w ubiegłym roku. Sprzedaż produktów podstawowych, takich jak surowe płyty wiórowe oraz surowe płyty MDF/HDF, wzrosła o 6,8% dzięki silnemu popytowi.

Wzrost EBITDA był szybszy niż wzrost przychodów dzięki wysiłkom Grupy ukierunkowanym na wzrost produktywności oraz ograniczenie kosztów. Pfleiderer inwestował w eliminowanie wąskich gardeł w procesie produkcji i zwiększanie możliwości produkcyjnych (np. nowa linia lakiernicza w Leutkirch, najnowocześniejsza tego typu instalacja na świecie), a także w polepszenie efektywności kosztowej produkcji (np. poprzez uruchomienie instalacji do recyclingu drewna w zakładzie produkcyjnym w Neumarkt).

Spółka niezmiennie przywiązuje dużą wagę do efektywności operacyjnej oraz kontroli kosztów. Koszty ogólnego zarządu spadły w ubiegłym roku o 4,5% do niespełna 50 mln euro, a koszty sprzedaży wyniosły 131,7 mln euro, czyli nieco mniej niż rok wcześniej pomimo rosnących przychodów.

Zysk netto w 2018 roku ukształtował się na poziomie 5,9 mln euro, co oznacza spadek o 65% r/r. Był to głównie efekt zaksięgowania różnic kursowych oraz korekt dot. podatku odroczonego – oba te czynniki miały charakter niegotówkowy.

Pfleiderer zwiększył w 2018 roku zyskowność pomimo wymagającego otoczenia rynkowego. Obserwowaliśmy znaczący wzrost kosztów surowców, który z sukcesem udało nam się przenieść na ceny produktów końcowych bez uszczerbku dla wolumenu sprzedaży. Widzieliśmy także pierwsze oznaki spowolnienia popytu, gdyż niektórzy klienci zdecydowali się na zredukowanie zapasów w obawie przed oczekiwanym spowolnieniem PKB na niektórych z naszych kluczowych rynków. W obliczu takiego rozwoju sytuacji rynkowej, Pfleiderer będzie kontynuował wdrażanie inicjatyw wzrostowych określonych w naszej diamentowej strategii, w tym rozwój nowych produktów oraz wchodzenie na nowe, niszowe rynki. Wierzymy, że te inicjatywy pozwolą nam osiągnąć cele założone na rok 2021, nawet przy bardziej wymagającym otoczeniu makroekonomicznym, m.in. dzięki koncentracji na sprzedaży produktów z wysoką wartością dodaną, które są mniej podatne na wahania koniunktury. Jednocześnie chcemy wykorzystać naszą dużą zdolność do generowania gotówki do obniżenia zadłużenia Spółki – powiedział Tom K. Schäbinger, prezes zarządu Pfleiderer Group.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ