PARTNER PORTALU:

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Siedziba firmy Forte w Ostrowi Mazowieckiej. Fot. Archiwum

Siedziba firmy Forte w Ostrowi Mazowieckiej. Fot. Archiwum

  • Autor: mg
  • 08 kwi 2019 14:33 (aktualizacja: 09 kwi 2019 09:09)

2018 był trudnym rokiem dla Forte

Maciej Formanowicz, prezes zarządu Forte, ocenia, że rok 2018 był najtrudniejszym dla firmy w ciągu ostatniej dekady.

1.107.298 tys. zł - tyle wyniosły przychody ze sprzedaży firmy Forte w 2018 roku. Były one wyższe od ubiegłorocznych o ok. 1% (1.096.230 tys. zł). Jednocześnie zysk brutto ze sprzedaży za ubiegły rok wyniósł 370.506 tys. , gdy przed rokiem było to 396.835 tys. zł.

Miniony, 2018 rok, z punktu widzenia finansowego, był dla nas najtrudniejszym czasem w
ciągu ostatnich 10 lat. Dotyczy to zarówno wyniku finansowego, jak i poziomu zadłużenia
spółki. I o ile poziom zadłużenia nie był dla nikogo zaskoczeniem, gdyż wynikał z podjętej w
roku 2016 decyzji o inwestycji we własną fabrykę płyty wiórowej, o tyle wyniki finansowe
zakończone na poziomie 34 mln zł netto na koniec 2018 roku nie są satysfakcjonujące i nie
były przychylnie odebrane przez rynek - pisze w liście do inwestorów Maciej Formanowicz, prezes zarządu Forte.

W 2018 roku po raz pierwszy w historii spółki sprzedaż od drugiego kwartału aż do początku czwartego kwartału zanotowała spadek do poziomu nigdy dotychczas nie notowanego.

Nasi odbiorcy tłumaczyli to warunkami pogodowymi (gorące lato, które trwało praktycznie od kwietnia). W Polsce wprowadzony zakaz handlu w niedzielę miał dodatkowy wpływ na słabe wyniki sprzedaży. Strukturyzacja oferty produktowej, oznaczająca ograniczenie części produktów oferowanych klientom, przełożyła się także na wysokość obrotów w roku 2018. Na tę i tak trudną sytuację w handlu detalicznym nałożyły się problemy naszego największego klienta - Grupy Steinhoff, której nasz ubezpieczyciel znacznie ograniczył ubezpieczenie należności - mówi Maciej Formanowicz.

Na sytuację Forte w 2018 roku niebagatelny wpływ miało też otwarcie fabryki płyt wiórowych w Suwałkach. Pomimo starań i jak najlepszego przygotowania zarówno pod względem technicznym, technologicznym, jak i know how, nie udało nam się uniknąć kilku potknięć, które miały negatywny wpływ na poziom osiągniętych wyników, szczególnie w trzecim kwartale - mówi Maciej Formanowicz.

Trzecim kluczowym czynnikiem, który miał istotne znaczenie w roku 2018, były koszty – zarówno surowców, jak i wzrost wynagrodzeń.

Jednak końcówka roku 2018 nastrajała już optymistycznie. W czwartym kwartale 2018 roku sprzedaż wróciła do poziomu z roku 2017 i zapowiada się, że cały wysoki sezon 2018/2019 będzie lepszy od poprzedniego - podsumowuje Maciej Formanowicz.

 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ