Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Shutterstock

Fot. Shutterstock

  • Autor: bm
  • 05 wrz 2019 09:08 (aktualizacja: 05 wrz 2019 12:38)

8 wyzwań dla producentów mebli tapicerowanych w Polsce - raport

Jaka jest obecna sytuacja ekonomiczna producentów mebli tapicerowanych w Polsce? Z danych statystycznych i opinii wynika, że potrzebują oni zmian w zakresie organizacji, zarządzania i planowania produkcji.

Producenci polscy nie lubią eksperymentować, ponieważ nie stać ich na związane z tym ryzyko. Wiedząc o tym firma Lectra – wiodący producent rozwiązań dla przemysłu mebli tapicerowanych - zrealizował wspólnie z B+R Studio Analizy Rynku Meblarskiego projekt badawczy. Celem projektu było zdiagnozowanie głównych problemów i strategii na przyszłość.

Jako międzynarodowa firma, nasze produkty opracowujemy z myślą o wyzwaniach, przed jakimi stoją nasi klienci, czyli producenci mebli, a te wyzwania różnią się w zależności od kraju. Dzięki systematycznym badaniom i bezpośredniej pracy z dziesiątkami klientów znamy prawdziwe problemy na produkcji i potrafimy je profesjonalnie rozwiązywać. –powiedziała Irena Dwornicka z firmy Lectra – koordynator projektu. - W odpowiedzi na zmieniające się warunki nieustannie rozwijamy naszą ofertę i dostosowujemy ją do aktualnych potrzeb klientów. Tym razem realizację badań zleciliśmy specjaliście doskonale rozumiejącemu polskie warunki - dr inż. Tomaszowi Wiktorskiemu z B+R Studio – dodała.

Zaproponowaliśmy autorskie podejście polegające na przedstawieniu rynku z kilku punktów widzenia: makroekomomicznego – danych statystycznych, mikroekonomicznego – wywiadów indywidualnych oraz ankiety ilościowej, a wszystko uzupełniliśmy autorskim monitoringiem Internetu. Wszystko z zachowaniem zasad tajemnicy statystycznej i anonimizacji danych. – wyjaśnia Tomasz Wiktorski - Powstał w ten sposób unikalny obraz 360o sytuacji polskich producentów mebli tapicerowanych, a na podstawie zebranego materiału unaoczniło się szereg zagadnień, które nurtują biorących udział w badaniu managerów.

Raport zrealizowano w czerwcu bieżącego roku na grupie blisko 300 podmiotów prowadzących produkcję mebli tapicerowanych. W raporcie przedstawiono 8 głównych wyzwań stojących przez producentami mebli tapicerowanych, sposoby radzenia sobie z wyzwaniami przytaczane przez managerów firm, a także podsumowano główne strategie i plany rozwojowe firm.

Ustalono między innymi, że co najmniej 30% firm już dziś korzysta ze współpracy z podwykonawcami, a co najmniej 40% firm produkuje dziś meble pod więcej niż jedną marką. Firmy duże już rozpoczęły digitalizację produkcji i są bardziej zaawansowane w jej wdrażaniu niż firmy mniejsze, ale wszyscy co podkreślali oczekują sprawdzonych rozwiązań od zaufanych dostawców.

Kilka zagadnień zaskoczyło nas jako badaczy. – powiedział Wiktorski - Zaobserwowaliśmy pewien rozdźwięk pomiędzy oczekiwaniami klientów zgłaszanymi przez przedstawicieli handlu a strategiami przyjmowanymi przez producentów. Zauważyliśmy rozdźwięk, pomiędzy światowym trendem do personalizacji i szybkich dostaw, a kierunkiem przyjmowanym przez część polskich fabryk. Możemy też stwierdzić, że polskie fabryki mają cały czas duży potencjał do oszczędności i poprawy rentowności, tylko obecnie brakuje im pomysłów jak to wdrożyć. Odpowiedzią jest digitalizacja i standardy Przemysłu 4.0. – podsumował.

Zebrane w trakcie badań dane zostały opracowane w formie darmowe raportu – poradnika pt.: „Osiem wyzwań stojących przed producentami mebli tapicerowanych w Polsce - rozwiązania i strategie na przyszłość – Raport Lectra”, który można pobrać ze strony: http://bit.ly/8Wyzwan_Lectra


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ