Biznesmeblowy.pl

Fot. Salony Agata

Agata bada zwyczaje zakupowe Polaków - wyniki raportu

  • Autor: bm
  • 18 paź 2016 09:44 (aktualizacja: 18 paź 2016 12:05)

Z najnowszego badania TNS Polska zrealizowanego dla salonów Agata wynika, że 88% Polaków jest na etapie urządzania lub odświeżania wnętrz lub planuje takie działania w najbliższej przyszłości. Pomieszczenia, które są odświeżane najczęściej to kuchnia (61%) i salon (49%).

Wymarzone mieszkanie
Mieszkanie, w którym Polacy chcieliby mieszkać, składa się 5-8 pomieszczeń, przy czym największa grupa respondentów wskazała na mieszkania 3- i 4-pokojowe (+ kuchnia i łazienka). Z badania wynika, że w wymarzonym mieszkaniu, niezależnie od preferowanej liczby pomieszczeń, oprócz kuchni i łazienki, na pewno powinny się znaleźć także: sypialnia, salon/pokój gościnny i pokój dziecka.

Źródła inspiracji
Większość Polaków chce urządzać wnętrza swoich mieszkań samodzielnie w oparciu o inspiracje zaczerpnięte z różnych źródeł. Tylko nieliczni z nas (7%) korzystają z pomocy architektów i projektantów wnętrz. Pomysłów na zmianę aranżacji szukamy przede wszystkim w prasie specjalistycznej (47%) i na ekspozycjach mebli w sklepach (46%). Ważną rolę odgrywają także strony internetowe i blogi poświęcone tematyce wnętrzarskiej.

Nowocześnie i coraz jaśniej
Największą popularnością wśród Polaków cieszą się meble w stylach nowoczesnym (35%) i minimalistycznym (23%). Nieco mniej interesuje nas stylistyka klasyczna i skandynawska (po 15% wskazań). Podczas urządzania wnętrz Polacy coraz częściej myślą o meblach w jaśniejszych kolorach. W salonie najwięcej osób (27%) chce mieć szary komplet wypoczynkowy. Do kuchni większość z nas wybiera meble w kolorach jasnego drewna (35%) i bieli (23%). Jedynie w przypadku mebli skrzyniowych do salonu wciąż najbardziej preferujemy ciemne, drewniane wybarwienia (47%), ale wśród osób dopiero planujących zakup nowych mebli widać rosnące zainteresowanie jasnymi odcieniami drewna i kolorem białym.

Funkcjonalność i jakość w rozsądnej cenie
Dla większości Polaków funkcjonalność mebli jest ważniejsza niż ich wygląd. Chcemy, by meble były przede wszystkim trwałe, użyteczne i wygodne. Tylko w przypadku kolekcji do salonu design zyskuje na znaczeniu. Aż 74% z nas podczas wyboru nowych mebli zwraca uwagę przede wszystkim na ich jakość. Z badania wynika także, że nie lubimy przepłacać. Stosunek ceny do jakości jest drugim najważniejszym czynnikiem wyboru mebli (68% wskazań).

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce