Biznesmeblowy.pl

Galeria Heban, Warszawa

Aranżacja wnętrza sklepu - jak wpływa na wyniki sprzedaży?

  • Autor: bm
  • 24 maj 2017 11:02 (aktualizacja: 25 maj 2017 09:29)

Aranżacja sklepu - zarówno meblowego, jak i jakiegokolwiek innego - ma duże znaczenie dla wyników sprzedaży. Może przyciągnąć klienta lub wręcz przeciwnie - sprawić, że nie będzie chciał do danej placówki handlowej wrócić nigdy więcej. Potwierdzają to eksperci Forbis Group - firmy zajmującej się kompleksową aranżacją wnętrz komercyjnych.

Aranżacja przestrzeni sklepowej ma nieoceniony wpływ na komfort klienta oraz ostateczne decyzje zakupowe. Według ekspertów Forbis Group więcej niż 65% konsumentów podejmuje impulsowe decyzje zakupowe w punkcie sprzedaży. Istnieją jednak czynniki, które potrafią nam taką decyzję skutecznie utrudnić. "Przestrzenie sklepowe różnią się od siebie – tak, jak różni się charakter i grupy docelowe poszczególnych marek. Nie ma przepisu na idealne wnętrze pod względem klimatu, kolorystyki, stylu architektonicznego. Jesteśmy jednak w stanie wskazać elementy wystroju, które niezależnie od przyjętego nurtu aranżacyjnego, będą bezpośrednio lub podświadomie utrudniały nam zakupy" - mówi Anna Sulima - Gillow, kierownik Działu Projektowego Forbis Group.

1. Dobra witryna sklepowa nie tylko przyciąga oko, ale także pełni funkcję informacyjną. Produkty umieszczone w witrynie powinny ukazywać przekrojowo całościowy asortyment danego sklepu.

2. Najlepiej czujemy się w salonach, których aranżacja tworzy możliwość intuicyjnego poruszania się po lokalu. "Z jednej strony, jako konsumenci, cenimy sobie swobodę, z drugiej – z czego nie każdy zdaje sobie sprawę – lubimy być przez sklep „prowadzeni”. Czytelny układ komunikacji pozwala nam zapoznać się z całościową ofertą. Trudniej jest nam podjąć ostateczną decyzję zakupową odczuwając niepokój o to, czy na pewno nie przeoczyliśmy żadnego innego, być może bardziej pasującego do naszych potrzeb produktu" – mówi ekspert Forbis Group.

3. Błędem w aranżacji sklepów jest nieczytelne oznakowanie, lub wręcz jego brak. Dotyczy to zarówno ważnych punktów na terenie sklepu (np. kasy), jak i samego towaru. Niektóre salony zapominają o jednolitym, przejrzystym oznakowaniu cenowym, takim jak „Wyprzedaż”, „Promocja”, „Obniżka cen”. 

4. Dobrze dobrane światło eksponuje dostępny asortyment, podkreśla jego atuty, tworzy atmosferę i klimat. Bez wątpienia można powiedzieć, że ma duży wpływ na nasze decyzje zakupowe. „Eksponować atuty”, to jednak nie to samo co „przekłamywać” – zaznacza Anna Sulima - Gillow z Forbis Group. Nieodpowiednie oświetlenie nie oddaje rzeczywistego wyglądu produktów - zmienia kolory i fakturę materiałów, przez co zakupiony produkt wygląda zupełnie inaczej w warunkach domowych.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce