PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Forum Branży Meblowej 2018, dyskusja "Zaprojektuj mi to pięknie" w ramach 4 Design Days

Forum Branży Meblowej 2018, dyskusja "Zaprojektuj mi to pięknie" w ramach 4 Design Days

  • Autor: Redakcja
  • 18 lut 2018 14:07 (aktualizacja: 19 lut 2018 10:58)

Bez udanej współpracy nie będzie dobrego mebla

Jak zaprojektować mebel, który osiągnie rynkowy sukces? Jakie błędy we współpracy z projektantami popełniają polscy producenci z branży meblowej? Dyskusja „Zaprojektuj mi to pięknie”, która odbyła się w trakcie 4 Design Days 2018 przyniosła wiele ciekawych wątków dotyczących kulisów powstawania projektów wzornictwa przemysłowego w Polsce.

Czy marka zbudowana na designie to murowany sposób na sukces sprzedażowy? Uczestnicy rozmowy zgodnie stwierdzili, że dobry design to jednak zbyt mało. - Na sukces produktu składa się wiele powodów, a sam proces projektowania to proces bardzo złożony, w który oprócz samego designera jest zaangażowanych wiele osób, od technologów po marketing - powiedział Michał Balcerkiewicz, prezes Fabryk Mebli Balma. Zgodziła się z nim Karolina Manikowska, dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl, która była Partnerem Forum Branży Meblowej, która dodała, że aby mebel osiągnął rynkowy sukces potrzebna jest przede wszystkim świadomość potrzeb odbiorców, ich oczekiwań czy umiejętność oceny trendów.

Uczestnicy dyskusji zastanawiali się także, czy polscy przedsiębiorcy z branży meblowej mają świadomość swoich potrzeb, możliwości i potencjału oraz roli designu. Anna Forin reprezentująca PARP, na co dzień pracująca z firmami meblowymi m.in. w zakresie pilotażowego programu Granty na Dizajn, stwierdziła, że poziom świadomości dobrego wzornictwa jest w polskich firmach bardzo różny, są marki, które już dawno odkryły, jak design pomaga w rozwoju, jednak dla wielu polskich przedsiębiorców współpraca z projektantem produktu to wciąż zagadnienie, z którym muszą się zmierzyć. 

O najczęstszych problemach we współpracy na linii projektant-producent mebla mówili także znani polscy designerzy - Maja Ganszyniec, Krystian Kowalski, Jadwiga Husarska czy Wiktoria Lenart. Wśród błędów po stronie polskich meblarzy wymienili przede wszystkim brak zaangażowania, nieprecyzyjne oczekiwania, problemy z komunikacją, niezgrany zespół wdrożeniowy czy nadmierną presję czasu, aby niegotowy jeszcze produkt jak najszybciej wprowadzić do sprzedaży. Z drugiej strony zawód designera także wymaga opracowania swoistego "kodeksu etyki", podkreślili. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której współpraca z producentem jest nieudana z powodu braku znajomości technologii, oczekiwać rynku czy nierespektowania ustalonych terminów.

W dyskusji wzięli udział: Michał Balcerkiewicz, prezes Fabryk Mebli Balma, Anna Forin, dyrektor Departamentu Usług Proinnowacyjnych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Maja Ganszyniec, projektantka, Studio Ganszyniec, Jadwiga Husarska-Sobina, projektantka, Husarska Design Studio, Krystian Kowalski, projektant, Krystian Kowalski Industrial Design, Karolina Manikowska, dyrektor Działu Badań i Konsultingu Przestrzeni Pracy w Grupie Nowy Styl oraz Paweł Pradella, reprezentujący firmę Fargotex.

 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ