PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Fotolia

Fot. Fotolia

  • Autor: bm
  • 30 lip 2018 12:07 (aktualizacja: 31 lip 2018 08:31)

Czym kierują się Polacy kupując nowe meble?

Dlaczego Polacy decydują się na zakup nowych mebli? Coraz częściej nie wynika to z przymusu, ale z tego, że dotychczasowe wnętrza nam się znudziły i potrzebujemy zmiany. Chcemy mieć modne wnętrza...

Jak wynika z badań IQS Polacy wydawali w latach 2015-2017 średnio 4,5 tys. zł - podaje agencja informacyjna Newseria. W podziale na meble segmentowane dwa na trzy zakupy dotyczyły mebli segmentu value, czyli o wartości poniżej 1 tys. zł lub powyżej 2 tys. zł, czyli z cenowego segmentu premium. Jednocześnie aż w 79 proc. przypadków meble są kupowane etapami, tylko co piąte mieszkanie było od razu wyposażane w komplet produktów. Proces wyboru mebli i ich zakupu jest zazwyczaj długi i planowany. Do nieplanowanych zakupów przyznaje się jeden na dziesięciu z nas.

Można postawić tezę, że wraz ze zmianą pokoleniową zmienia się także podejście do urządzania mieszkania. Dla większości z nas (75 proc.) jest to przyjemność i element porządkowania swojej rzeczywistości. Najważniejsze powody dokonywania zakupów to: potrzeba zmiany estetyki, zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza, urządzanie nowego mieszkania i kupowanie mebla po raz pierwszy. Szczególnie ten pierwszy powód jest interesujący, pokazuje bowiem nowy trend. Coraz częściej kupujemy nie z przymusu, ale dlatego że dotychczasowe wnętrza nam się znudziły i potrzebujemy zmiany.

Najważniejszym źródłem informacji w trakcie przygotowań do wyboru mebli pozostaje internet. Jednocześnie jednak bardzo rzadko kupujemy w sieci. Trend powszechny w przypadku m.in. zakupów pożywienia i dóbr kultury nie znajduje odzwierciedlenia w branży meblarskiej. Tu najpierw szukamy tego, co interesujące, ale potem udajemy się do sklepu – robi tak 50 proc. ankietowanych w badaniu IQS. Jednocześnie wciąż cenimy katalogi produktowe. Choć ich popularność spada i dziś stanowią źródło informacji rzadziej niż internet, to rola w procesie podejmowania decyzji zakupowych jest w dalszym ciągu istotna.

Cenimy sobie jakość w dobrej cenie, dostępność produktu od ręki, długość gwarancji i szybkie terminy dostawy. Cena ma o tyle duże znaczenie, że jeden na trzy zakupy odbywa się w cenie promocyjnej, a jeden na osiem związany jest z koniecznością wzięcia pożyczki lub kredytem. Tym niemniej coraz większą wartość ma design i projekt mebli.

"Już dziś zauważamy zwiększone zainteresowanie designem. Polacy zwracają uwagę na ofertę, porównują rozwiązania proponowane przez różne sklepy i szukają rozwiązań na rzecz swojej przestrzeni. Coraz ważniejsza jest oferta dedykowana - lubimy mieć meble wyjątkowe. Rośnie wśród nas świadomość designu i wykończenia, co związane jest z m.in. z popularnymi programami wnętrzarskimi i dekoratorskimi, jakie z przyjemnością oglądamy od lat. Ich popularność przekłada się później na to, że nasze domy i mieszkania są ładniej urządzone, w lepszym stylu, pełne mebli wyjątkowych. Z większym zaangażowaniem i przyjemnością planujemy, urządzamy i meblujemy" - podkreśla Elżbieta Frankiewicz z firmy Tetris, specjalizującej się w produkcji mebli tapicerowanych, w tym również mebli na indywidualne zamówienie.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ