Biznesmeblowy.pl

Fot. Fotolia

Dynamiczny rozwój meblowych sieci handlowych

  • Autor: bm
  • 14 cze 2017 08:17 (aktualizacja: 17 cze 2017 14:10)

Gdzie dziś klienci najczęściej kupują meble? Chociaż możliwości jest wiele, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie, to coraz częściej nasze kroki kierujemy do placówek należących do dużych sieci meblowych i wnętrzarskich. A tych z roku na rok przybywa w różnych rejonach kraju.

CZYTAJ TEŻ: Nowa strategia wizerunkowa sieci sklepów

Sklepy sieciowe są lubiane przez konsumentów właściwie w większości segmentów rynku. W przypadku sklepów meblowych na ich popularność wpływa przede wszystkim szerokość i różnorodność oferty, dostępność wielu produktów „od ręki”, uporządkowane procedury reklamacyjne i – bardzo często – promocyjne ceny. W pakiecie klient ma nierzadko dodatkowe bonusy w postaci usług transportowych, okolicznościowych prezentów czy eventów promocyjnych. Efekt? Mapa tego rodzaju sklepów w Polsce coraz bardziej się zagęszcza.

Strategia rozbudowy sieci sklepów meblowych w dużej mierze opiera się na geografii. Na przykład sieć Agata zdecydowanie fokusuje swoją działalność na dużych miastach, starając się przy tym zapełnić istniejące „luki” w kraju. Agata to obecnie 21 sklepów wielkopowierzchniowych w największych miastach Polski. Jesienią 2016 roku spółka otwarła swój flagowy, największy salon na warszawskim Targówku, wcześniej powstał salon firmowy w Częstochowie, Lublinie i Białymstoku. Warto przy tym dodać, że powierzchnia nowego warszawskiego sklepu to 25.000 m2, czyli ponad dwa razy więcej niż w przypadku otwartego nieco wcześniej sklepu w Częstochowie. Wiosną 2017 zaczął swoją działalność wielkopowierzchniowy sklep w Rzeszowie, zapełniając tym samym „lukę” w województwie podkarpackim.

Podczas gdy Agata rozwija się najsilniej w dużych polskich miastach, w mniejszych swoje sklepy tworzy sieć Abra, która już dwa lata temu przekroczyła "magiczną" liczbę stu placówek handlowych na polskim rynku. Krakowska spółka deklaruje, że zamierza konsekwentnie realizować strategię ekspansji rynkowej. Większość z ok. 110 sklepów Abry jest zlokalizowana w miastach powiatowych i mniejszych. Plan rozwoju sieci Abra na kolejne lata zakłada kontynuację w docieraniu do nowych lokalnych rynków.

Główną konkurencją dla Agaty i Abry na polskim rynku jest IKEA, która również ostatnio inwestuje w powierzchnię sklepową coraz więcej. Nie bez powodu. W 2016 roku przychód sklepów IKEA w Polsce sięgnął ponad 3 mld zł. Mimo mniejszych powierzchni niż w części innych polskich miast, dwa stołeczne sklepy, na Targówku i w Jankach, miały łącznie 30-proc. udział w obrotach sprzedaży.

Co planuje IKEA? Na trzeci kwartał 2017 roku zapowiadane jest otwarcie sklepu w Lublinie. Jesienią 2018 roku ma zostać zakończona budowa nowego sklepu IKEA w Zabrzu. Będzie on połączony z dużym centrum handlowym, które ma zostać oddane do użytku kilka miesięcy później. Również na 2018 rok zapowiadane jest między innymi otwarcie sklepu na warszawskiej Woli. Będzie to już trzeci punkt sprzedaży IKEA w stolicy.

CZYTAJ CAŁY ARTYKUŁ: w najnowszym wydaniu Mebli Plus

WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce