PARTNER PORTALU:

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Działalność CSR to ważny element strategii niektórych firm.

Działalność CSR to ważny element strategii niektórych firm.

  • Autor: Beata Michalik
  • 20 maj 2019 08:13 (aktualizacja: 22 maj 2019 20:11)

Działalność społeczna firm meblarskich - ważny element strategii

Aktywność społeczna firm to ważny element ich strategii działania na rynku. Dzięki temu zyskują zaufanie społeczne, co przekłada się również na uznanie klientów. W działalność określaną jako CSR angażują się coraz częściej firmy z branży meblarskiej.

80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii - pisze agencja informacyjna Newseria. Badanie „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” wskazuje, że firmy angażują się w działania CSR ze względu m.in. na zwiększające się zaufanie wśród pracowników (35 proc.) i klientów (32 proc.).

W raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest już 1 549 praktyk zgłoszonych przez 229 firmy. W ciągu roku oznacza to ok. 30-procentowy wzrost. Coraz więcej firm nie tylko angażuje się w dobre praktyki, lecz także rozwija całą strategię CSR. Należy do nich między innymi Grupa Nowy Styl, która w ciągu ostatnich sześciu lat opublikowała już 3 raporty poświęcone właśnie tematyce CSR. Twórcy najnowszego raportu zawarli w nim cele strategiczne Grupy Nowy Styl w 6 obszarach: relacji z pracownikami, klientami, społecznością lokalną i dostawcami, a także wpływu na środowisko i standardów etycznych. "Raport przygotowujemy z myślą o całym naszym otoczeniu, ale szczególnie o pracownikach i klientach. Nasi klienci to przede wszystkim przedsiębiorstwa, bardzo często międzynarodowe organizacje, dla których bezpieczeństwo produktów, spełnianie norm środowiskowych czy odpowiedzialność dostawcy są podstawowym warunkiem współpracy. - podkreśla Alina Szastok z Grupy Nowy Styl.

W CSR angażują się również Fabryki Mebli Forte - przedsiębiorstwo stawia przede wszystkim na wsparcie dla pracowników i lokalnych społeczności. W tym roku firma została doceniona za swoje inicjatywy - przedszkola "Żółty Słonik" i program wolontariatu pracowniczego znalazły się na liście dobrych praktyk w raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce". Jest to największy i najważniejszy w Polsce przegląd działań biznesu społecznie odpowiedzialnego (z ang. CSR) w danym roku, wydawany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W tegorocznym zestawieniu Fabryki Mebli Forte zostały dwukrotnie wyróżnione w kategorii „Praktyki z zakresu pracy”.

Mówiąc o zaangażowaniu społecznym i proekologicznym nie można zapomnieć o praktykach stosowanych przez IKEA. Działalność charytatywna, inicjatywy proekologiczne, dbałość o zrównoważony rozwój, wykorzystywanie odnawialnych źródeł energii - to tylko niektóre przykłady na szeroko zakrojoną działalność CSR szwedzkiego koncernu.

Jak informuje Newseria, blisko 40 proc. firm ma świadomość korzyści z prowadzenia działalności zgodnie z zasadami CSR. Potwierdzają to wyniki badania The 2018 Deloitte Millennial Survey. Dla 83 proc. badanych przedstawicieli pokolenia Y sukces przedsiębiorstwa powinien oznaczać coś więcej niż tylko wyniki finansowe. Dla 75 proc. międzynarodowe korporacje mają potencjał, by rozwiązać problemy społeczne czy te związane z ochroną środowiska.

 

 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ