Biznesmeblowy.pl

Firma roku 2007: Nowy Styl

  • Autor:
  • 27 gru 2013 18:01

Rozmowa z Adamem i Jerzym Krzanowskimi, polskimi współwłaścicielami firmy Nowy Styl.

Rok 2007 był dla Nowego Stylu szczególny: firma obchodziła 15-lecie istnienia, wyprodukowała 50-milionowe krzesło. Czy można prosić o krótkie podsumowanie tych 15 lat? Może jakieś mniej poważne sytuacje…

Zakładając Nowy Styl w maju 1992 r. nie myśleliśmy, że stworzymy tak wielką firmę. Marzyliśmy o firmie, która da spokojny byt naszym rodzinom i może jeszcze kilkorgu przyjaciół. Wciąż stawialiśmy sobie pytanie „co dalej?”, „jak wyprzedzić konkurencję?” i rozwijaliśmy produkcję. Nie baliśmy się nowych wyzwań, bo mieliśmy grono oddanych firmie przyjaciół, zarówno wśród pracowników, jak i partnerów handlowych. Z wieloma firmami współpracujemy od 15 lat. Ich właściciele, przy okazji naszego jubileuszu, zostali uhonorowani statuetkami krzesła „Sylwia”, pierwszego modelu w naszej ofercie. Przy tej okazji dzielili się wspomnieniami z początków współpracy. Uzmysłowiliśmy sobie, że do wielu z nich nie trafiliśmy w wyniku celowych działań, ale przypadkowo – bo zabrakło nam paliwa, bo podsłuchali prezentację naszej firmy w jakimś sklepie meblowym, bo członek ich rodziny coś dobrego słyszał o naszej firmie.
Pyta Pan o sytuacje zabawne. Do dziś wspomina się w firmie i wśród partnerów handlowych poloneza, który był naszym pierwszym samochodem dostawczym... Wiele osób opowiada o podróży na spotkanie integracyjne w Bieszczady, kiedy to autobus wpadł w zaspę i trzeba było go wypchnąć wspólnymi siłami. Wspomina się też sytuację, gdy klient zamówił „krzesło bez oparć”. Tyle, że on myślał o podłokietnikach, a nasza pracownica o prawdziwych oparciach i takie krzesła zostały wysłane. Wśród załogi żywa jest opowieść o kilku butelkach wina, które przyjechały z Włoch dla Adama. Przez kilka dni nikt się nimi nie interesował, więc Dyrektor ds. Eksportu użył ich jako „nagrody” po ciężkim dniu pracy...

Rok 2007 to nie tylko święta i rocznice, ale także m.in. inwestycje. Co zmieniają one w rynkowej pozycji firmy na rynku polskim i europejskim?

Od lat wypracowane zyski inwestujemy w rozwój Grupy. Jakiś czas temu powołaliśmy odrębną spółkę BN Office Solution, która zajmuje się sprzedażą mebli biurowych, krzeseł i sof z wyższego segmentu rynku. Powołaliśmy też w naszych strukturach Pion Strategii i Rozwoju Rynków, który ma podpowiadać kierunki rozwoju, ekspansji oraz wydzieliliśmy Dział Forum Seating. Przesunięci do niego pracownicy mają się skoncentrować na rozwoju tej marki, pod którą sprzedajemy zestawy audytoryjne i kinowe oraz krzesła stadionowe. Chcemy jak najlepiej wykorzystać koniunkturę na obiekty widowiskowo-sportowe, która będzie panowała w najbliższych latach na rynku ze względu na środki unijne i zbliżające się mistrzostwa „Euro 2012”.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce