Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Forum Branży Meblowej 2018

Forum Branży Meblowej 2018

  • Autor: Beata Michalik
  • 23 lut 2018 09:27 (aktualizacja: 24 lut 2018 18:56)

Forum Branży Meblowej: Polskie meble na rynkach zagranicznych

Trzecie miejsce w Europie pod względem eksportu mebli to dla polskich producentów za mało. Do 2020 roku mamy być numerem jeden i wyprzedzić Niemców oraz Włochów. Kuszą też polskich meblarzy rynki pozaeuropejskie, ale jak nad nimi pracować, żeby wysiłek się opłacił?

CZYTAJ TEŻ: Najciekawsze stoiska meblowe na 4DD

Poszukiwanie nowych rynków zbytu polskich mebli, promocja produktów eksportowych za granicą, ale także budowanie polskiej marki meblowej opartej na dobrym wzornictwie – to najważniejsze tematy panelu dyskusyjnego pt. „Zmierzamy tam, by być jeszcze lepsi” podczas Forum Branży Meblowej 2018. W dyskusji, która zainaugurowała tegoroczne Forum Branży Meblowej, wzięli udział: Piotr Chełmiński, prezes firmy Profim, Adam Dmuchowski, export manager firmy Werxal, Jadwiga Husarska-Sobina, projektantka, właścicielka Husarska Design Studio, Janusz Mikołajczyk, prezes firmy Mikomax, Jolanta Sławomirska z Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Michał Strzelecki, dyrektor biura Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli, Jan Szynaka, prezes Szynaka Meble, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. Moderatorką panelu była Beata Michalik, redaktor prowadząca portal Biznesmeblowy.pl.

 Walczymy o lepszą pozycję

Paneliści rozmawiali między innymi o tym, jak wygląda aktualna sytuacja polskich eksporterów mebli na rynkach europejskich, a także na rynkach pozaunijnych, które są kierunkiem ekspansji wielu polskich firm. „Myślę, że jesteśmy dziś w takiej sytuacji, że możemy nie tylko zwiększać eksport, ale też pokazywać polski produkt.” - podkreślił Jan Szynaka. - „Nie chodzi przecież tylko o to, żebyśmy mocno zwiększali produkcję, ale warto zbudować polską markę w świecie, sprawić, że nasze meble będą zauważalne. Wiele polskich mebli jest reeksportowanych. Jeśli chcemy być bezpośrednimi dostawcami, musimy naszą pozycję wzmocnić”.

O sytuacji w eksporcie z punktu widzenia mniejszych firm opowiedział Adam Dmuchowski z firmy Werxal: „Jako niewielka firma nie możemy sobie pozwolić na współpracę z dużymi sieciami, musimy inaczej budować sieć sprzedaży. W tej chwili głównym naszym rynkiem zbytu jest Rosja i uważam, że to rynek dużych szans. Miał różne momenty, nie brakowało kryzysów, ale warto było przetrwać. Rynek rosyjski lubi rzeczy dobre – jest tu miejsce na marżę, jest miejsce na zysk.”

Sytuacja producentów mebli biurowych wygląda inaczej niż w przypadku mebli mieszkaniowych. Inna specyfika sprzedaży, mocne promowanie marki, docieranie bezpośrednio do odbiorców. Zdaniem Janusza Mikołajczyka, trudno mówić o barierach w rozwoju eksportu, ponieważ praktycznie ich nie ma. „Z meblami biurowymi, jeśli oferujemy dobrą jakość, możemy zafunkcjonować właściwie na każdym rynku. Pod pewnymi względami mamy łatwiej niż producenci mebli mieszkaniowych. Nasze meble są sprzedawane zawsze pod własną marką, nikt nie ukrywa, że jest to firma z Polski. Wyzwaniem za to dla nas jest to, na ile jesteśmy w stanie dostosować się do rynku. W przypadku mebli biurowych rynek zmienia się bardzo szybko, dom jest jednak bardziej tradycyjny.” - powiedział Janusz Mikołajczyk.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ