Biznesmeblowy.pl

Fotel Cupido firmy Black Red White. Fot. Black Red White

Fotele tapicerowane - trendy sprzedażowe

  • Autor: mg
  • 07 marz 2017 13:23 (aktualizacja: 08 marz 2017 08:10)

Wygodny, przepastny fotel – każdy z nas marzy o chwili spokoju i wytchnienia w takim miejscu, kiedy wraca do domu po ciężkim dniu pracy. Fotel, mimo wielu zmian i technologicznego liftingu – nie zmienił swojego pierwotnego przeznaczenia. Ma przede wszystkim zapewniać relaks i komfort na wysokim poziomie.

Fotel, jako mebel do siedzenia, pojawił się wieki temu. Prototypem współczesnego fotela jest… tron – symbol władzy, wielkości, prestiżu. Początkowo wykonywany był z drewna lub kamienia. Z biegiem czasu dokładano dodatkowe elementy, które sprawiały, że mebel był bardziej miękki i wygodny – i taki właśnie powinien być – charakteryzuje Anna Mliczek, kierownik Działu Handlu w firmie Libro.

Rodowód współczesnych foteli jest bardzo zacny, ale i tak dla ich współczesnych użytkowników liczy się przede wszystkim funkcja. Funkcje relaksu rozpowszechniły się w Stanach Zjednoczonych i to jeszcze przed II wojną światową. Jedną z najsłynniejszych na świecie firm produkujących meble relaks była Lay-Z-Boy, która została założona w 1927 roku – mówi Paweł Seroka, właściciel firmy Boston Sofa.

Obecnie „w cenie” są przede wszystkim funkcje, dzięki którym meble przybierają inny kształt i rozmiar. Są to niewielkie, choć znaczące detale, które zmieniają wizerunek bryły i wpływają na jej odbiór. Na rynku istnieje wiele wersji foteli tapicerowanych – z opcjami dodatkowymi lub bez, z wysokim oparciem lub niskim, elektryczne, obrotowe i wiele innych.

Nabywcy podzieleni

Wiadomo, że nie można jedną potrzebą, jednym wymogiem, jednym gustem scharakteryzować zapotrzebowania całego rynku. Niektórzy przedstawiciele branży twierdzą, że wszelkiego rodzaju, mniej lub bardziej skomplikowane mechanizmy służące do składania i rozkładania poszczególnych części fotela tapicerowanego, z handlowego punktu widzenia, są elementami obecnie wręcz niezbędnymi. Klient szuka mebli z funkcją, w szczególności taką, która zapewni mu relaks. Ze względu na to, że funkcjonalność mebla zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę, cały proces projektowania opiera się przede wszystkim na założeniu pewnych cech użytkowych mebla, które po części dyktują ostateczny kształt czy wymiary mebla – zwraca uwagę Ireneusz Pawłowski, wiceprezes ds. produkcji Gala Collezione.

Dzisiejszy klient nie zadowoli się meblem, na którym może jedynie usiąść. Wraz z rozwojem technologii i designu zwiększa się wygoda, którą zapewniają innowacyjne mechanizmy. Mechanizmy i systemy, które pozwalają na zmianę pozycji z siedzącej na półleżącą lub nawet leżącą, stanowią obecnie bardzo rozbudowaną grupę. Obejmują zarówno stosunkowo proste rozwiązania, które reguluje się manualnie, jak również bardzo skomplikowane, sterowane elektrycznie systemy ukryte pod tapicerką. Co ważne, i jedne, i drugie cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów.

Nie należy jednak zapominać, że istotnym kryterium zakupowym są również względy estetyczne. Kupując mebel tapicerowany, przede wszystkim zwracamy uwagę na jego wygląd – podkreśla Małgorzata Jeżowska z Działu Marketingu marki Bizzarto. Fotel musi się podobać. Dopiero potem sprawdza się, czy jest wygodny. By pogłębić odczucie komfortu, stosujemy różnorodne dodatkowe funkcje. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem są unoszone zagłówki. Dzięki nim możemy stworzyć mebel, który jest niski, nie przytłacza wnętrza. Jednocześnie jest wygodny, ponieważ uniesienie zagłówka pozwala podwyższyć część oparciową. To pozwala oprzeć głowę i przyjemnie odciążyć mięśnie – dodaje Małgorzata Jeżowska.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce