Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Good Inside

Fot. Good Inside

  • Autor: bm
  • 23 sie 2018 12:32 (aktualizacja: 24 sie 2018 14:56)

Good Inside wprowadził rozwiązanie dla osób głuchych

Specjalnie nakręcony film, z udziałem lektora języka migowego, pomoże osobom głuchym i słabo słyszącym zrobić zakupy w sklepie internetowym Good Inside, w którego ofercie są m.in. meble i artykuły wyposażenia wnętrz.

To sklep trochę inny niż wszystkie. Wynika to z podejścia właścicieli do budowania oferty, współpracy z producentami, ale też ogromnej fascynacji polskim designem, renowacją i recyklingiem. Już dziś ich oferta to aż 1300 produktów made in Poland. Good Inside wdrożyło pewne rozwiązania na stronie www z myślą o osobach głuchych. Głuchych można porównać do cudzoziemców w Polsce: polski jest dla nich językiem obcym, a ich językiem macierzystym jest Polski Język Migowy. Liczba osób dotknięta uszkodzeniem narządu słuchu jest trudna do określenia. Na świecie, według danych szacunkowych problemy ze słuchem ma około 10-15% całej populacji, czyli około 500 mln ludzi. W Europie problem ten dotyczy ponad 80 mln osób. Natomiast w Polsce liczba ta, wynosi około 900 tyś ludzi. Głusi uczą się mowy i języka polskiego, za pomocą aparatów słuchowych i specjalnych metod nauczania np. j. migowego. W realizacji projektu pomógł im dr Michał Garncarek, właściciel szkoły Polskiego Języka Migowego „Migaj Naturalnie”.

Znamy się z Michałem już kilka lat. Wiele nam opowiadał o tym, jak wygląda świat głuchych w Polsce. Na samym początku istnienia naszego sklepu zapytał nas, czy strona zrobiona jest tak, aby zakupy u nas mogła zrobić osoba głucha? Tak naprawdę, to nie wiedzieliśmy co mamy mu odpowiedzieć, ale poprosiliśmy, aby pomógł nam to fachowo ocenić. I pomógł. Lektorem w filmie jest Tomasz Jagodziński. Podczas kręcenia filmów Michał był dla mnie i dla Tomka tłumaczem, ponieważ ja nie mówię w języku migowym a Tomek nie słyszy od urodzenia” – mówi Małgorzata Stasinowska z Good Inside.

Pojęcia abstrakcyjne mogą sprawiać im trudność, ale same zakupy w internecie głusi są w stanie zrobić samodzielnie. W tym przypadku właściciele zdecydowali się tylko na ogólny komunikat o tym, kim są i co można w sklepie kupić np. sobie ale też komuś na prezent. Podczas kręcenia filmu został stworzony znak Good Inside w języku migowym.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ