PARTNER PORTALU:

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Grupa Nowy Styl

Fot. Grupa Nowy Styl

  • Autor: bm
  • 13 maj 2019 08:52 (aktualizacja: 14 maj 2019 22:51)

Grupa Nowy Styl przejmuje kolejną firmę zagraniczną

Grupa Nowy Styl przejęła francuską spółkę Majencia, która znajduje się w stanie upadłości. Francuski sąd gospodarczy wybrał ofertę Grupy Nowy Styl na inwestora spółki. Grupa przejmie fabryki w Noyon i Bressuire, a także zatrudni większość załogi Majencii.

Przeprowadzona transakcja to kolejna zachodnioeuropejska akwizycja Grupy Nowy Styl, po tym, jak w tym roku przejęła niemiecką firmę Kusch+Co, w 2015 roku - szwajcarską firmę Sitag, w 2013 działającą w Niemczech i Holandii spółkę Rohde & Grahl, a w 2011 roku – niemiecką markę Grammer Office.

Stale inwestujemy w rozwój rynków zachodnioeuropejskich. We Francji jesteśmy obecni od niemal 20 lat, ale przejmując Majencię osiągniemy pozycję numer jeden w kraju, który obok Niemiec jest głównym rynkiem europejskim. Wierzymy, że dokapitalizowanie działalności Majencii, globalna skala działania naszej firmy oraz doświadczenie w integracji i optymalizacji procesów biznesowych pozwolą przywrócić firmie Majencia jej siłę – mówi Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl.

Spółka Majencia przez lata była numerem jeden na francuskim rynku mebli biurowych. Jeszcze w 2017 roku jej obroty przekraczały 100 mln euro, jednak od kilku lat zmagała się w problemami finansowymi, które spowodowały, że pod koniec ubiegłego roku zastosowano wobec niej postępowanie upadłościowe. Mimo podjęcia wielu działań restrukturyzacyjnych od kwietnia spółka znalazła się w stanie upadłości, a syndyk poszukiwał nowych właścicieli z pomysłem na jej uzdrowienie. O jej przyszłości miał zdecydować Sąd Gospodarczy w Nanterre i to właśnie ten sąd ze złożonych trzech propozycji przejęcia spółki, wybrał w miniony piątek ofertę Grupy Nowy Styl.

Zgodnie z naszą ofertą za pół miliona euro przejmujemy aktywa francuskiego producenta. Następnie, aby dać Majencii nowe życie, tworzymy podmiot Nowy Styl - Majencia o kapitale 10 mln euro oraz z finansowaniem dłużnym na poziomie 9,5 mln euro. Według naszych obliczeń, to kwoty, które pozwolą Majencii na powrót na pozycję rynkowego lidera – mówi Rafał Chwast, wiceprezes i dyrektor finansowy Grupy Nowy Styl. - Chcemy też utrzymać możliwie wiele stanowisk pracy, ale adekwatnie do obecnej skali działania firmy we Francji.

Nowa spółka będzie też naturalnie kontynuować realizację długoterminowych kontraktów Majencii dla jej kluczowych klientów z sektora publicznego i prywatnego.

Znamy potencjał Majencii na rynku francuskim. Zaufanie, które zdobyła wśród tutejszych klientów dzięki długoletniemu doświadczeniu jest bezcenne. Podczas analizy spółki na etapie postępowania ofertowego zidentyfikowaliśmy obszary, które ze skalą działania naszej firmy i wiedzą możemy znacząco poprawić. Myślę tu m.in. o szerokim i dynamicznie rozwijanym portfolio Grupy Nowy Styl, które może uzupełnić ofertę Majencii. Do tej pory jedną czwartą sprzedaży Majencii we Francji stanowiły produkty kupowane od innych producentów. Sądzę, że teraz zapełnimy tę lukę własnymi rozwiązaniami – mówi Roman Przybylski, członek zarządu i dyrektor handlowy Grupy Nowy Styl.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ