Biznesmeblowy.pl

System "Stuva" to ogromna ilość kombinacji od wyboru poszczególnych szafek jak i kolorów frontów. Fot. IKEA

IKEA inwestuje w edukację dzieci

  • Autor: bm
  • 04 lis 2014 07:00

To będzie już dwunasta edycja programu "Pluszaki dla edukacji", organizowanego przez IKEA. Akcja rusza już 9 listopada, a potrwa do stycznia 2015. Z każdej zakupionej zabawki i książeczki, 1 euro przeznaczone zostanie na edukację dzieci.

Akcji "Pluszaki dla edukacji" będzie również towarzyszył konkurs rysunkowy na projekt pluszaka, który w przyszłorocznej edycji akcji trafi do rąk milionów dzieci na całym świecie.

Inicjatorem programu jest IKEA Foundation, która, wspierając organizacje UNICEF i Save the Children, od 2003 roku pomaga w edukacji dzieci z najuboższych krajów świata. Do tej pory przekazano 67 milionów euro m.in. na budowę szkół, zapewnienie pomocy dydaktycznych, a także przeszkolenie i podnoszenie kwalifikacji kadry nauczycielskiej.

W Polsce kolejna edycja akcji rusza 9 listopada. Aby wesprzeć działania IKEA Foundation, wystarczy kupić pluszaka. To swoista waluta, którą IKEA przelicza na euro. Z każdej zakupionej zabawki i książeczki IKEA, 1 euro przeznaczone zostanie na edukację dzieci w najbiedniejszych regionach świata – aktualnie w Azji, Afryce i Europie Wschodniej.

Dzięki jednemu pluszakowi (1 euro) finansowane są np. zestawy edukacyjne – zeszyt i 30 ołówków, ale już pięć pluszaków pozwala na zakup zeszytu do ćwiczeń, który obejmuje wszystkie przedmioty i kilka poziomów nauczania (na podstawie danych UNICEF).

W ubiegłym roku dzięki sprzedaży pluszaków wszystkie sklepy IKEA w Polsce zebrały prawie 231 tysięcy euro, czyli ponad 900 tysięcy złotych. Wierzymy, że w tym roku ten wynik będzie jeszcze lepszy. Mamy nadzieję, że nasi klienci znów dołożą swoją cegiełkę do wspólnego dzieła, jakim jest pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom – mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju IKEA Retail Polska.

12 listopada, tuż po starcie 12. edycji akcji „Pluszaki dla Edukacji”, rusza globalny konkurs rysunkowy dla najmłodszych. Zadanie konkursowe polega na namalowaniu przez dzieci ich wymarzonego pluszaka. Najciekawsze prace z Polski i innych krajów przesłane zostaną do szwedzkiej centrali IKEA, która wyłoni 5 najlepszych projektów. Zostaną one wyprodukowane i w przyszłym roku trafią do sklepów IKEA na całym świecie, by pomagać w ramach kolejnej akcji „Pluszaki dla Edukacji”.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce