Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Carolina Garcia Gomez, CEO i Chief Sustainability Officer IKEA Retail w Polsce

Carolina Garcia Gomez, CEO i Chief Sustainability Officer IKEA Retail w Polsce

  • Autor: Redakcja Biznesmeblowy.pl
  • 30 wrz 2019 10:42 (aktualizacja: 30 wrz 2019 21:14)

IKEA Retail ogłasza wyniki sprzedaży za ostatni rok: wzrost o 11%, sklepy odwiedziło ponad 30 mln osób

IKEA Retail w Polsce podsumowała miniony rok finansowy*, w którym sprzedaż wzrosła o 11% i wyniosła ok. 4,5 mld zł. W tym czasie sklepy IKEA w Polsce odwiedziło ponad 30 mln osób, a niedawno odnowiona strona IKEA.pl odnotowała 118 mln wizyt. Firma już wkrótce zaprosi klientów do swojego dwunastego sklepu w Polsce. Budowa IKEA w Szczecinie rozpocznie się już na początku października br., a otwarcie zaplanowane jest na pierwszą połowę 2021 roku.

- To był bardzo udany rok dla IKEA Retail w Polsce, w którym po raz kolejny odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Jest to efekt naszych inwestycji w nowe formaty spotkań z klientami, rozwój kanałów cyfrowych i sieci dystrybucji oraz przede wszystkim wspólnej, całorocznej pracy wszystkich naszych pracowników, czyli 4900 osób. W zeszłym roku otworzyliśmy unikalny w skali światowej koncept, czyli sklep IKEA w warszawskim centrum handlowym Blue City, a w czerwcu br. uruchomiliśmy nową jednostkę logistyczną tzw. Parcel Unit w Siechnicach pod Wrocławiem. Punkt umożliwia realizowanie zamówień on-line na małe paczki i dostarczanie ich w krótkim czasie do klientów. Od momentu jego uruchomienia, w nieco ponad trzy miesiące, obsłużyliśmy już prawie 180 tys. klientów, dostarczając ok. 1,65 mln sztuk produktów – mówi Carolina Garcia Gomez, CEO i Chief Sustainability Officer IKEA Retail w Polsce i dodaje – Podejmujemy kolejne kroki w kierunku prowadzenia działalności w oparciu o gospodarkę obiegu zamkniętego i przyjaznej klimatowi. Poprzez nasze produkty i rozwiązania umożliwiamy bardziej zrównoważone życie w domu, między innymi rozwijając ofertę instalacji fotowoltaicznych. Ich sprzedaż w Polsce w zeszłym roku wzrosła pięciokrotnie – na dachy polskich domów zakupionych zostało już około tysiąca naszych instalacji słonecznych. Polacy coraz bardziej interesują się energią odnawialną i cieszę się, że jesteśmy częścią tej „słonecznej rewolucji”.

Produkty IKEA kupiło za pośrednictwem kanałów cyfrowych ponad pół miliona klientów, a sprzedaż online wzrosła aż o 68% względem poprzedniego roku i stanowi obecnie prawie 10% całej sprzedaży. Od 20 sierpnia br. IKEA ma również odświeżoną stronę internetową. Odwiedziny strony wzrosły o 20% w porównaniu do poprzedniego roku, a ponad 60% użytkowników skorzystało z urządzeń mobilnych.

- Nowy rok to dla nas dalszy rozwój i nowe inwestycje. W pierwszej połowie 2021 roku planujemy otworzenie kolejnego sklepu IKEA w Polsce, tym razem w Szczecinie – pierwszego w regionie zachodniopomorskim, na który od lat czekali jego mieszkańcy. Naszym celem jest także, aby sklep w Szczecinie był jak najbardziej zrównoważony. Pracując nad jego projektem, dążymy do tego, aby uzyskać certyfikat BREEAM** – zapowiada Carolina Garcia Gomez i dodaje – Na ten moment jest to ostatni, zaplanowany standardowej wielkość sklep IKEA w Polsce, obecnie chcemy się skupić na nowych formatach spotkań z klientami. W przyszłym roku będziemy dalej rozwijać sprzedaż wielokanałową, w tym nasze kanały cyfrowe i punkty odbioru zamówień. Naszym celem jest ułatwienie i usprawnienie procesów zakupowych, aby zwiększać naszą dostępność oraz jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby Polaków.

IKEA posiada obecnie jedenaście sklepów stacjonarnych w dziewięciu miastach w Polsce. Sklep w Szczecinie będzie pierwszym w regionie północno-zachodniej Polski. Obecnie w mieście funkcjonuje Punkt Odbioru Zamówień IKEA, jeden z pięciu w kraju, w których klienci mogą odebrać zamówione przez Internet lub telefon produkty.

Nowy sklep powstanie na ul. Mieszka I w Szczecinie, przy skrzyżowaniu z ulicą Białowieską. Jego powierzchnia całkowita wynosić będzie prawie 29 000 m2. 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ