Biznesmeblowy.pl

Informatyzacja przedsiębiorstwa - przyczynkiem oszczędności i sukcesu

  • Autor: Tomasz Hrynkiewicz
  • 27 gru 2013 18:02

Wybór dobrego oprogramowania dla firmy działającej w branży meblarskiej jest co najmniej tak samo ważny jak park maszynowy. Inwestując w nowoczesny system informatyczny można zmniejszyć koszty materiałowe oraz podnieść wydajność i konkurencyjność firmy.

Decydując się na wdrożenie systemu klasy ERP firma Kler stawiała sobie za cel poprawę obsługi klientów. Firma ta przykłada ogromną wagę do jakości wykonania wyrobów zaspokojenia wysokich wymagań kupujących – mówi Mariusz Basan, pełniący funkcję menedżera ds. kontraktów w firmie BPSC. Wiąże się to z dużą różnorodnością wyrobów finalnych oraz skomplikowanym procesem technologicznym każdego z nich. Przysparzało to firmie trudności organizacyjnych przy planowaniu prac i przewidywaniu zakupów materiałów.

Podobnie wyglądała sytuacja w Fabryce Mebli Tapicerowanych Meblo-Expo. Każdy z produkowanych tam modeli mebli może występować w wielu wersjach. Firma dążyła do tego, by większa część produkcji była realizowana na określone zamówienia klientów – wyjaśnia Basan. Podobna specyfika występuje w firmie Insgraf, produkującej meble szkolne, socjalne i biurowe, ale firma ta realizuje zamówienia nawet na pojedyncze sztuki, nie występujące standardowo w ofercie firmy. Sprzedawca mebli Insgrafu musi więc od razu wiedzieć, jaka będzie cena dokładnie takiego mebla, jaki chce kupić klient.

Impuls dla branży

Wymienione wyżej podmioty zdecydowały się na wdrożenie systemu „Impuls 5”, którego autorem jest firma BPSC. Z aplikacji korzysta ponad trzysta przedsiębiorstw, m.in. Paged Sklejka, Enkev, Rejs, Fabryka Mebli Bodzio, Kaszubska Spółdzielnia Meblarska, Mebelux, Fabryka Mebli Dziedzic czy współpracująca z siecią IKEA firma Wojtpol. To pakiet zintegrowanych aplikacji wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem – wyjaśnia Mariusz Basan. System oparty jest na wspólnej bazie, co pozwala na integrację informacji w obrębie firmy. Pakiet zawiera aplikacje wspomagające zarządzanie kapitałem, personelem, dystrybucją, transportem, produkcją, gospodarką materiałową i relacjami z klientami. Dane wprowadzane są do systemu jednokrotnie i są natychmiast dostępne dla wszystkich uprawnionych użytkowników. Wersja systemu dla branży meblarskiej powstała na bazie wieloletnich doświadczeń BPSC. Stworzyliśmy rozwiązanie, które objęło wszystkie procesy biznesowe realizowane w branży – mówi Mariusz Basan. Impuls usprawnia proces składania zamówień, umożliwia skonfigurowanie wyrobu w oparciu o dostępne parametry, ułatwia też skalkulowanie ceny i określenie terminów realizacji zamówienia.


WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce