Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Autorka artykułu - Justyna Adamczyk, specjalistka do spraw marketingu internetowego. Fot. Archiwum Autorki

Autorka artykułu - Justyna Adamczyk, specjalistka do spraw marketingu internetowego. Fot. Archiwum Autorki

  • Autor: Justyna Adamczyk
  • 06 paź 2014 14:59 (aktualizacja: 07 paź 2014 08:26)

Internetowe innowacje B2B dla branży meblowej

O najnowszych rozwiązaniach informatycznych dla przedsiębiorców i o tym, jak do innowacji podchodzą... Chińczycy mówi Justyna Adamczyk, specjalista ds. marketingu internetowego, właścicielka wortalu e-marketing.pl.

Innowacyjność jest podstawą wszystkich powszechnie znanych strategii konkurencji. Wiadomo, że obniżanie kosztów produkcji będzie możliwe np. po zastosowaniu nowszych, bardziej efektywnych urządzeń i oprogramowania optymalizującego zużycie materiałów.

Innowacji najbardziej intensywnie poszukują producenci stosujący strategię zróżnicowania. Nowy produkt może zapewnić niebywały bonus wynikający z jego unikalności. Natomiast mniejsze potrzeby stosowania rozwiązań innowacyjnych występują w przypadku strategii cenowych. Bardziej istotne są wówczas niskie koszty surowców oraz tania siła robocza (dotyczy to także wysoko wykwalifikowanych specjalistów). Taka strategia, jeśli dotyczy gospodarki całego kraju, w dalszej perspektywie prowadzi do fatalnych skutków, które już są obserwowalne w Polsce.

Jak to robią Chińczycy?
W jaki sposób wprowadzać i stosować nowe technologie i innowacje internetowe? Warto przyjrzeć się, jak podchodzą do tego Chiny – kraj, który przechodzi aktualnie bardzo dynamiczną transformację gospodarczą.
Jeszcze 15 lat temu Chiny uchodziły za bardzo tanią „światową fabrykę wszystkiego”. Zaledwie 20 lat temu borykały się z problemem ogólnej nędzy, a teraz średnie zarobk we wschodnich prowincjach porównywalne z pensjami w Polsce, a w przypadku wysoko wykwalifikowanych specjalistów - z krajami zachodnimi (źródło: Hays – przyp. red.). Stąd też coraz więcej Polaków znajduje tam pracę głównie jako wysokiej klasy specjaliści. Dostrzegalny jest też wyraźny entuzjazm tamtejszego społeczeństwa będący wynikiem wysokiej dynamiki wzrostu płac, który w miastach wynosi ok. 20% rocznie i pomimo tego nadal jest niższy od wzrostu wydajności pracy co oznacza, że konkurencyjność produktów eksportowym utrzymuje się nadal na niezmiennym poziomie. Prognozuje się, że za 4 lata zarobki Chińczyków zrównają się ze średnią w Unii Europejskiej (źródło: Forbes – przyp. red.).

Jesteśmy świadkami transformacji Chin z biednego rolniczego państwa z zacofanym przemysłem w nowoczesną, wolnorynkową i bogatą gospodarkę. Powstają globalne marki takie jak Lenovo, bank ICBC, smartfony Xiaomi i TCL (sponsor Iron Man 3). Likwidowane są fabryki nastawione na produkcję tanich towarów niskiej jakości (to raczej Chińczycy przenoszą je do Afryki), a powstają fabryki zaawansowane technologicznie na potrzeby zaspokojenia popytu wewnętrznego oraz produkcję na eksport towarów zaawansowanych technologicznie. Chiny potrzebują nowych technologii i innowacji. Jest to skutek prostej zależności. Tania siła robocza przestaje być tania, więc strategia cenowa musi zostać zastąpiona strategią zróżnicowania opartą na innowacyjności.

Just-In-Time i LEAN
Strategia ta realizuje się także na poziomie poszczególnych fabryk, które są wręcz panicznie nastawione na innowacyjność i nowe technologie. Menedżerowie z wielkim zainteresowaniem odnoszą się do każdej innowacji, która potencjalnie może przynieść korzyść – nawet jeśli to jest odległa przyszłość. W branży meblowej obserwuje się coraz większą gotowość do produkcji serii niskonakładowych i wyspecjalizowanych produktów. Elastyczna produkcja Just-In-Time (ang . dokładnie na czas. Optymalna produkcja i redukcja poziomu zapasów) oraz zarządzanie LEAN (strategia zarządzania nastawiona na eliminowanie marnotrawstwa) powodują, że producenci chińscy pozostaną konkurencyjni nie tylko cenowo, ale także pod względem jakości i wysokich technologii. Połączenie tej strategii z niezwykle wysoką kulturą biznesową, szacunkiem dla specjalistów oraz otwarciem na nowe technologie tworzy postawę, która powinna być wzorem dla polskich przedsiębiorców.


WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

    • Tomasz Michalik, 2014-10-08 11:27:32
    tak jak i w Chinach są różne poziomy tak i w Polsce mamy firmy z różnych półek, Światowej jak i takiej przaśnej, zacofanej i nastawionej na przetrwanie ekonomii. Nie znam w szczególe jak wygląda sytuacja w branży meblowej, ale w innych nastawienie na innowacje zdecydowanie się poprawia.