PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Fotolia

Fot. Fotolia

  • Autor: bm
  • 23 sty 2018 11:57 (aktualizacja: 25 sty 2018 13:25)

Jak kupują Polacy w internecie - o przyszłości e-commerce

Podczas kupowania mebli nowoczesny konsument skonsultuje się z architektem, nie wychodząc z domu. Projektowanie odbywa się w aplikacjach online, które pozwalają w czasie rzeczywistym śledzić kolejne zmiany. Taką wizję strefy e-commerce prezentuje e-point, potwierdzając to danymi z profesjonalnych raportów.


Jak będą wyglądać zakupy w roku 2020? Klient podyktuje listę zakupów asystentowi głosowemu, a inne produkty zostaną automatycznie uzupełnione przez inteligentne, podłączone do sieci urządzenia, takie jak lodówka. Podczas kupowania towarów takich jak meble, nowoczesny konsument skonsultuje się z architektem nie wychodząc z domu - projektowanie odbywa się w aplikacjach online, które pozwalają w czasie rzeczywistym śledzić kolejne zmiany.

Klient przyszłości nie zrezygnuje jednak z przyjemności bywania w sklepach stacjonarnych. Wszakże rola fizycznych placówek diametralnie się zmieni. Staną się showroomami, miejscem spotkań z konsultantem, a także kolejną przestrzenią do zbierania danych o kliencie.

Przełomowy dla e-commerce - według raportu - może okazać się rok 2020. Do tego roku bowiem wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść ponad 60 miliardów złotych, głównie za sprawą rosnącego tempa rozwoju technologii internetowych, a także dzięki zmianom przyzwyczajeń konsumentów, którzy coraz chętniej kupują produkty i usługi przez internet.

(...) Jak pisze Ewa Wojciechowska z e-point, według Harvard Business Review, najważniejszym czynnikiem w budowaniu lojalności klienta jest zmniejszanie wysiłku związanego z procesem zakupowym. Konsumenci nie patrzą jedynie przez pryzmat obiektywnych właściwości produktu i ich stosunku do ceny, ale chcą wygody. Gdy marka zbiera informacje o ich preferencjach, starannie personalizuje komunikację oraz usprawnia proces zamawiania, klienci chcą przy niej zostać: daje ona poczucie bezpieczeństwa.

Pamiętam takie czasy, gdzie produkt + cechy = korzyść. Dziś chodzi o to, jak czują się konsumenci. Na znaczeniu zyskują odczucia i emocje z tym związane a nie same produkty” - powiedział Mariusz Serafin, ekspert z 15-letnim doświadczeniem w branży meblarskiej, Dyrektor Marketingu i E-Commerce w Lancerto S.A (wcześniej Black Red White).

Dlatego dziś coraz częściej usługa staje się częścią produktu. Widać to na przykładzie przebadanej przez e-point branży meblarskiej: w procesie kupowania mebli, szczególnie online, klienci boją się procesu dostawy, montażu oraz zabrania starych mebli. Dlatego niektóre firmy wykonują to za nich: oferują dodatkową usługę złożenia mebli oraz utylizacji starych. Ułatwiają klientowi życie. Podobnie częścią produktu – mebla – staje się usługa konsultacji z architektem czy projektantem wnętrz, by pomóc klientowi znaleźć idealne rozwiązanie dla siebie.

Źródło: e-point


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ