Fot. Fotolia

  • Autor: bm
  • 23 sty 2018 11:57 (aktualizacja: 25 sty 2018 13:25)

Jak kupują Polacy w internecie - o przyszłości e-commerce

Podczas kupowania mebli nowoczesny konsument skonsultuje się z architektem, nie wychodząc z domu. Projektowanie odbywa się w aplikacjach online, które pozwalają w czasie rzeczywistym śledzić kolejne zmiany. Taką wizję strefy e-commerce prezentuje e-point, potwierdzając to danymi z profesjonalnych raportów.


Jak będą wyglądać zakupy w roku 2020? Klient podyktuje listę zakupów asystentowi głosowemu, a inne produkty zostaną automatycznie uzupełnione przez inteligentne, podłączone do sieci urządzenia, takie jak lodówka. Podczas kupowania towarów takich jak meble, nowoczesny konsument skonsultuje się z architektem nie wychodząc z domu - projektowanie odbywa się w aplikacjach online, które pozwalają w czasie rzeczywistym śledzić kolejne zmiany.

Klient przyszłości nie zrezygnuje jednak z przyjemności bywania w sklepach stacjonarnych. Wszakże rola fizycznych placówek diametralnie się zmieni. Staną się showroomami, miejscem spotkań z konsultantem, a także kolejną przestrzenią do zbierania danych o kliencie.

Przełomowy dla e-commerce - według raportu - może okazać się rok 2020. Do tego roku bowiem wartość rynku e-commerce w Polsce ma wynieść ponad 60 miliardów złotych, głównie za sprawą rosnącego tempa rozwoju technologii internetowych, a także dzięki zmianom przyzwyczajeń konsumentów, którzy coraz chętniej kupują produkty i usługi przez internet.

(...) Jak pisze Ewa Wojciechowska z e-point, według Harvard Business Review, najważniejszym czynnikiem w budowaniu lojalności klienta jest zmniejszanie wysiłku związanego z procesem zakupowym. Konsumenci nie patrzą jedynie przez pryzmat obiektywnych właściwości produktu i ich stosunku do ceny, ale chcą wygody. Gdy marka zbiera informacje o ich preferencjach, starannie personalizuje komunikację oraz usprawnia proces zamawiania, klienci chcą przy niej zostać: daje ona poczucie bezpieczeństwa.

Pamiętam takie czasy, gdzie produkt + cechy = korzyść. Dziś chodzi o to, jak czują się konsumenci. Na znaczeniu zyskują odczucia i emocje z tym związane a nie same produkty” - powiedział Mariusz Serafin, ekspert z 15-letnim doświadczeniem w branży meblarskiej, Dyrektor Marketingu i E-Commerce w Lancerto S.A (wcześniej Black Red White).

Dlatego dziś coraz częściej usługa staje się częścią produktu. Widać to na przykładzie przebadanej przez e-point branży meblarskiej: w procesie kupowania mebli, szczególnie online, klienci boją się procesu dostawy, montażu oraz zabrania starych mebli. Dlatego niektóre firmy wykonują to za nich: oferują dodatkową usługę złożenia mebli oraz utylizacji starych. Ułatwiają klientowi życie. Podobnie częścią produktu – mebla – staje się usługa konsultacji z architektem czy projektantem wnętrz, by pomóc klientowi znaleźć idealne rozwiązanie dla siebie.

Źródło: e-point


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ