Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Fotolia

Fot. Fotolia

  • Autor: bm
  • 07 lis 2017 19:20 (aktualizacja: 12 lis 2017 23:13)

Jak Polacy kupują meble - wnioski z najnowszego raportu e-point

O zakupie mebli i wystroju wnętrz decydują w Polsce przede wszystkim kobiety. Dlatego właśnie raport e-point na temat zachowań Polaków na rynku mebli został sporządzony na podstawie pogłębionych wywiadów z klientkami sklepów meblowych. Zobacz, do jakich wniosków doszli autorzy badania.

W ramach raportu przygotowanego pod patronatem Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli firma e-point przeprowadziła pogłębione wywiady z 10 klientkami sklepów meblowych. Z nich udało się po raz pierwszy uzyskać pełną informację na temat sposobu, w jaki przebiega współczesna podróż zakupowa klientów branży meblarskiej. Te trendy zazębiają się z chęcią Polaków do inwestowania w swój dom. Według badania TNS Polska aż 68 proc. Polaków odświeża lub ma zamiar odświeżyć swoje mieszkanie lub dom a kolejne 20 proc, planuje urządzanie nowego lokum. 

"Dziś na świecie wygrywają modele biznesowe zorientowane na klienta końcowego, także w branży meblarskiej" - komentuje Justyna Skorupska, Head of Business Consulting z firmy e-point. - "Co ma wpływ na podejmowanie przez nich decyzji? Jaką rolę w procesie zakupowym odgrywają fachowcy, tacy jak architekci i stolarze? jakie trendy będą ją kształtować w najbliższym czasie?"

Pierwszym i jednocześnie najciekawszym etapem kupowania mebli jest szukanie inspiracji. Na tym etapie widać rolę portali takich jak Instagram czy Pinterest, gdzie można przeglądać przykładowe aranżacje przygotowane przez internautów z całego świata. Jedna z cytowanych w raporcie respondentek przyznała, że celowo odwiedzała znajomych tylko po to, by zobaczyć jak urządzili kuchnię.

Gdy klient już znajdzie inspirację i zdecyduje się na konkretny wystrój wnętrza, konieczne jest zapewnienie mu możliwie najwygodniejszego procesu zakupowego. Niezależnie od branży, klienci kupują w modelu omnichannel. Dla nich naturalne jest przeglądanie oferty na smartfonie, zadawanie pytań przez media społecznościowe i dokańczanie transakcji przy użyciu komputera.

Raport wskazał, że klienci z jednej strony chętnie sięgają po zautomatyzowane narzędzia, takie jak programy do urządzania wnętrza i aplikacje do wizualizacji. Raport wskazał również, że trendem, którego branża meblarska nie może lekceważyć jest personalizacja. 

Raport wskazał również, że branża meblowa jest silnie dotknięta efektem ROPO (research online, purchase offline) oraz odwróconego ROPO (research offline, purchase online). Klientki często kupują meble znalezione w internecie w punktach stacjonarnych, jak i oglądają w sklepach produkty, które chcą zamówić przez sieć.

Przebadane przez e-point klientki wyraźnie zaznaczały, że przed zakupem drogich mebli chcą je najpierw dokładnie obejrzeć, a nawet dotknąć. Badanie wskazało wyraźnie, że nie ma miejsca na sztuczną opozycję między salonami offline a sklepem internetowym, gdyż te dwa kanały wspierają się nawzajem. Efekt ROPO i odwróconego ROPO dotyczy ponad połowy polskich e-klientów.

Badania przeprowadzone przez GfK Polonia wskazują, że zapoznanie się z ofertą w internecie zachęca 79 proc. klientów do wizyty w sklepie stacjonarnym. W praktyce oznacza to, że stacjonarne sklepy nie znikną, a się zmienią. Staną się showroomami, których zadaniem będzie jak najciekawsze wyeksponowanie towaru, a nie wyłącznie jego sprzedanie. Dowodem na to są już dzisiaj krążący po sklepach klienci ze smartfonami. Każdy z nich szuka w swoim urządzeniu informacji o oglądanym produkcie, aranżacji w jakiej można go wykorzystać, a czasem atrakcyjniejszej ceny.  


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ