Biznesmeblowy.pl

W 2016 roku ponad połowa Polaków (53 proc.) deklaruje zmianę mebli wypoczynkowych. Fot. Agata

Jak Polacy urządzają swoje mieszkania?

  • Autor: mg
  • 21 sty 2017 14:24 (aktualizacja: 22 sty 2017 10:08)

Marzymy o urządzeniu nowej kuchni, preferujemy meble w stylu nowoczesnym, a ważniejszą od wyglądu cechą jest ich funkcjonalność – takie wnioski płyną z raportu „Jak chcą mieszkać Polacy?”, przygotowanego przez TNS Polska na zlecenie sieci sklepów Agata.

Prawie połowa Polaków (46 proc.) deklaruje, że planuje odświeżyć swoje mieszkanie. Pod tym pojęciem kryją się nie tylko drobne remonty, ale też zakup mebli bądź uzupełnienie wystroju o nowe dodatki aranżacyjne. Bynajmniej nie są to plany sytuowane w bliżej nieokreślonej przyszłości, lecz w ciągu najbliższych 12 miesięcy. To dobra informacja dla branży meblarskiej, dla której wciąż wyzwaniem jest popyt na rynku krajowym. O ile eksport polskich mebli systematycznie rośnie, to ich sprzedaż w kraju podlega licznym wahaniom.

Kuchnia marzeń
Listę odświeżanych wnętrz bezdyskusyjnie otwiera kuchnia. Aż 61 proc. ankietowanych marzy o nowej odsłonie tego wnętrza. Na kolejnych miejscach plasują się salon (49 proc.) i sypialnia (46 proc.). Ten trend obserwowany jest już od kilku lat. W polskim domu głos decydujący mają jednak kobiety. Kuchnia to ich centrum dowodzenia i nic dziwnego, że chcą ją mieć w jak najlepszym stanie. To badanie pokazuje także, że wciąż gotujemy w domu i kuchnia najszybciej się nam „zużywa”. Salon z kolei jest naszą wizytówką – dbamy o niego, bo dbamy o swój wizerunek, to, jak widzą nas nasi goście – mówi Katarzyna Rzehak, dyrektor kreatywna w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego.

Co ciekawe, osoby o większych dochodach, przekraczających 3 tys. zł, chętniej zajmują się urządzaniem nowego salonu niż kuchni. Wynika to z prostego faktu – to najbardziej reprezentatywne pomieszczenie w domu, które służy podkreśleniu statusu i pozycji społecznej właściciela. Nic dziwnego, że ma być wizytówką zamożności i dobrego gustu.

Lubimy styl nowoczesny
Tak samo jak przed dwoma laty, gdy przeprowadzany był poprzedni raport zlecony przez sieć salonów Agata, Polacy najchętniej wybierają meble utrzymane w nowoczesnej stylistyce. Zainteresowanie nimi deklarowało 35 proc. ankietowanych. Wśród nich więcej było kobiet (39 proc.) niż mężczyzn (32 proc.). Styl nowoczesny przekonuje prostotą i funkcjonalnością. Bryły mebli mają zazwyczaj oszczędne, geometryczne kształty, a ich kolorystyka zdominowana jest przez biel o wysokim połysku.
Białe kolekcje mebli w stylu nowoczesnym zyskują na popularności od kilku lat. Obserwujemy, że klienci chętnie kupują meble całe białe, jak i w wariantach z kontrastującymi wstawkami w różnych odcieniach drewna – mówi Piotr Leżoń, dyrektor handlowy Agata.

Nieco mniej chętnie Polacy decydują się na meble utrzymane w stylu minimalistycznym (23 proc.) i klasycznym (15 proc.). Za to dynamicznie rośnie popularność stylu skandynawskiego, który uplasował się tuż za podium najchętniej wybieranych przez Polaków stylów mebli, a przed dwoma laty nawet nie pojawił się w raporcie przygotowanym na zlecenie sieci Agata. Obecnie niemalże dorównuje stylowi klasycznemu pod względem ilości wskazań. Skandynawski design w coraz większym stopniu inspiruje polskich producentów mebli. Funkcjonalność jest bardzo ważna dla Polaków, więc sprzedaż takich mebli rośnie – potwierdza Piotr Leżoń.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

POPULARNE


NEWSLETTER BIZNESMEBLOWY.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu BiznesMeblowy.pl codziennie w Twojej skrzynce