Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Uczestnicy sesji: Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy? podczas 4 Design Days. Fot. PTWP

Uczestnicy sesji: Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy? podczas 4 Design Days. Fot. PTWP

  • Autor: Redakcja Property Design
  • 28 lut 2018 10:34 (aktualizacja: 28 lut 2018 10:49)

Jak stworzyć nowoczesną i funkcjonalną przestrzeń do pracy?

Rozmowa to podstawa dobrego projektu. Słuchajmy inwestora, przyszłych użytkowników biura i korzystajmy z naszego doświadczenia. I niech biuro nie udaje domu - do takiego wniosku doszli paneliści sesji "Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy?" odbywającej sie podczas 4 Design Days.



Nudno urządzone open space'y odchodzą do lamusa. Biura przechodzą prawdziwą rewolucję, bo firmy oczekują oryginalnej i stymulującej do pracy przestrzeni. Od kilku lat możemy zauważyć tendencję wzrostową w kierunku home office design. Czy biuro przypominające dom to dobry kierunek rozwoju?

Trend, gdzie biuro przypomina dom, jest świetny, ale gdzie przebiega granica? Na ile w tym biurze-domu powinno być ergonomicznie? Praca w biurze, które jest domem, to trochę takie oszukiwanie. Mamy czuć się jak w domu, ale chodzi o to, aby z biura jak najdłużej nie wychodzić i jak najwięcej w nim pracować - stwierdził Marek Sajnóg, właściciel Iduro meble biurowe i metalowe.

Kilka lat lat temu każdy chciał projektować biuro typu Google. Teraz to się zmieniło. Mamy sporo realizacji w Wielkie Brytanii, gdzie inwestorzy stawiają coraz częściej na coworking przypominający dom. Jednak należy zachować balans między pracą a domem, dlatego biuro nie może "udawać" domu - zauważyła Anna Kawalec, designer (Tp Bennett).

Niech dom będzie domem, a praca pracą - apelował Przemysław Wardęga, senior PR & marketing manager, Immofinanz. Zdaniem prelegenta, oczywiście, warto uatrakcyjniać miejsce pracy, tak aby ludzie chcieli w nim przybywać i mieli możliwość do odpoczynku i relaksu.

Paneliści zwracali uwagę, że to, jak będzie wyglądało samo biuro, zależy przede wszystkim od działalności firmy. Mamy różne typu biznesu i związane z tym różne aktywności pracowników. Musimy zaprojektować wnętrze, gdzie pracownicy będą mieli możliwość zrealizowania wszystkich typów pracy. Fajnie, jak czują się tak dobrze w pracy, jak w domu, ale moim zdaniem nie twórzmy w biurze domu - podkreślał Jarek Misiewicz, dyrektor sprzedaży krajowej, Paged Meble.

W opinii prelegentów design biura ma znaczenie. Ludzie nie uciekają w pracę z domu, gdy dobrze i efektywnie pracuje się im we własnym biurze. Niektórzy inwestorzy nawet konkurują między sobą atrakcyjnością biura, aby przyciągać nowe talenty. Poprzez design możemy pozyskiwać ludzi do pracy - potwierdzał Wardęga.

Ergonomiczne, ale też... miękkie

Ergonomia to podstawa dobrego projektu biura. Wiele czynników wpływa na to, czy biuro jest ergonomiczne. W związku z tym trendem, coraz więcej pojawia się w biurach wygodnych, komfortowych i funkcjonalnych biurek, foteli czy innych mebli - zauważał Bartosz Piłat,projektant wnętrz, Mikomax Smart Office.

Nie róbmy idealnego produktu, bo powodujemy pewną... ułomność, trzeba czasem zejść z tego super wygodnego krzesła - apelował Jarek Misiewicz. Prawie każdy z nas ma w sobie "zakodowane" wewnętrzne BHP. Jak nam niewygodnie to się ruszamy z tego miejsca - dodał.

Aleksandra Radomska z Allegro.pl podkreślała, że jeśli chodzi o ergonomię, pracownicy w ich biurach mają jak najlepsze warunki. Jednak im bardziej w designie wchodzą miękkie meble, które często nie spełniają norm BHP, to tym częściej pracownicy z upodobaniem z nich korzystają - przekonywała.

Paneliści potwierdzili, że coraz więcej w biurach pojawia się mebli miękkich, które jeszcze nie tak dawno gościły tylko w przestrzeniach domowych. Dziesięć lat temu w projekcie biura było może 10-20 mebli miękkich, gdy ostatnio projektowaliśmy biuro w Londynie wprowadziliśmy miękkich mebli 60 różnych rodzajów i to naprawdę do małej przestrzeni - potwierdziła Kawalec.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ