Hush Work. Fot. Mikomax Smart Office

  • Autor: bm
  • 01 lut 2018 09:33 (aktualizacja: 06 lut 2018 10:32)

Jak umeblować i zaaranżować biuro na małym metrażu?

Nawet niewielka siedziba firmy powinna posiadać wydzielone strefy do pracy z odpowiednio zaprojektowaną akustyką, która będzie wspierała komfort i efektywność pracy. Warto również, nawet dysponując małym metrażem, wygospodarować trochę miejsca na przestrzenie rekreacyjne dla pracowników.

CZYTAJ TEŻ: Pufy i nietypowe siedziska - nie tylko do biura

Wybierając lokal dla firmy, należy rozważnie dobrać jego powierzchnię i wyposażenie. Mniejsze biuro oznacza, niższy koszt zakupu, a także utrzymania, choć jednocześnie wyzwaniem staje się jego urządzenie. Nawet niewielka siedziba powinno bowiem posiadać wydzielone strefy do pracy
z odpowiednio zaprojektowaną akustyką, która będzie wspierała komfort i efektywność pracy.

Zaaranżowane w ten sposób miejsce do pracy wpisuje się w światowe trendy. Według ekspertów Moudis Associates, którzy opracowali raport na temat tendencji w aranżacji przestrzeni biurowych na 2018 r., wydzielanie miejsca np. do pracy w skupieniu lub w grupie będzie stawało się powszechne.
W Stanach Zjednoczonych tego rodzaju „alternatywne biurka” stanowią już 52 proc. wszystkich miejsc pracy w biurach1.

"Wygospodarowanie odpowiednich stref, a także rozważne przystosowane pomieszczeń do pełnienia wielu różnych funkcji, ma kluczowe znaczenie w przypadku niewielkich biur. Przykładowo, sala do relaksu jednocześnie może służyć do rozmów telefonicznych, przeprowadzania spotkań, a także odpoczynku. Co, więcej to właśnie na małej powierzchni akustyka ma decydujące znaczenie. Jeśli w niewielkim biurze pracownicy prowadzą głośne rozmowy telefoniczne, nawzajem przeszkadzają sobie w pracy. Można łatwo zniwelować ten problem, wydzielając strefy akustyczne np. w formie kabin do rozmów, które zajmują zaledwie ok.1 m kw. i tworzą dodatkowe, wygodne miejsce do rozmów telefonicznych" – mówi Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu oraz Członek Zarządu firmy Mikomax Smart Office.

By zapewnić zespołowi wygodę, nie trzeba inwestować w pokój do relaksu z hamakami, czy obszerne patio. Wystarczy postawić na proste, skuteczne i przede wszystkim korzystne dla zdrowia rozwiązania "Jednym z nich mogą być ergonomiczne biurka przystosowane do pracy w trybie
sit & stand. Tego rodzaju meble posiadają regulację blatu, dzięki czemu pracownik może dostosować jego wysokość do własnych potrzeb i nie musi spędzać długich godzin w pozycji siedzącej. Ma możliwość zmiany pozycji i odciążenia kręgosłupa o dowolnej porze w ciągu dnia. To duża elastyczność i jednocześnie efektywny sposób, który nie wymaga ponoszenia zbędnych kosztów
i adaptacji dużej przestrzeni" – dodaje Filip Szklarz, Smart Workplace Consultant, Mikomax Smart Office.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ