Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Justyna Zajc, współwłaścicielka marki Zajc. Fot. R. Lipski

Justyna Zajc, współwłaścicielka marki Zajc. Fot. R. Lipski

  • Autor: mg
  • 14 maj 2019 12:06 (aktualizacja: 15 maj 2019 08:35)

Justyna Zajc: Łączymy niemiecką jakość z włoskim designem

O rynku mebli kuchennych, polskim designie i kierowaniu firmą rodzinną mówi Justyna Zajc, współwłaścicielka marki Zajc.

Marka Zajc może się pochwalić ponad 20-letnią tradycją. Jak w tym czasie rozwinął się rynek mebli kuchennych w Polsce?

Rynek przeszedł zasadniczą zmianę. Przede wszystkim kilku producentom mebli udało się stworzyć silne marki, których oferta adresowana jest do różnych kategorii odbiorców. My skupiliśmy się na rozwiązaniach luksusowych i tak też jest pozycjonowana marka Zajc. Niewątpliwe polskie marki mebli kuchennych radzą sobie dobrze. Świadectwem tego jest coraz śmielsze wkraczanie na rynki zagraniczne, w tym na najbardziej wymagające, takie jak zachodnioeuropejski. O sukcesie naszych producentów decyduje możliwość bardzo szybkiego wprowadzenia wszelkich nowości technologicznych i materiałowych. W zachodnioeuropejskich firmach ten proces zabiera około półtora roku. Tymczasem nasi rzemieślnicy, którzy są świetnie wykwalifikowani, radzą sobie z tym znacznie szybciej. W efekcie przedstawiciele firm zagranicznych przyjeżdżają do nas przypatrywać się nowym rozwiązaniom. Przypomnę tylko, że niegdyś to my jeździliśmy na targi do Mediolanu, skąd wracaliśmy z toną katalogów. Od tamtych czasów wszystko się zmieniło.

Jesteście Państwo firmą rodzinną. Obecnie pracują w niej już trzy pokolenia właścicieli. Czy taka sytuacja pomaga, czy też utrudnia zarządzanie firmą?

Pomaga z pewnością fakt, że mamy do siebie stuprocentowe zaufanie i wszyscy jesteśmy bardzo zaangażowani w pracę. Minusem bywa, że czasami trudno jest nam podjąć decyzję, ponieważ każdy ma własne zdanie.

Specjalizujecie się Państwo w produkcji luksusowych mebli kuchennych wykonywanych na zamówienie. To bardzo zindywidualizowany segment produktowy. Jak docieracie do klientów?

Mamy grono stałych klientów, czyli architektów i projektantów wnętrz. Jesteśmy znani i cenieni w tym środowisku za elastyczność, której rezultatem jest całkowicie spersonalizowany produkt. Wiele osób trafia do nas z rekomendacji. To ważny dla nas sygnał, potwierdzający zadowolenie z jakości mebli, które produkujemy.

Na początku roku firma Zajc wystawiała się na targach w Kolonii i w Sztokholmie. Jak polski design był odbierany i oceniany przez klientów zagranicznych?

W historii naszej firmy były to pierwsze targi, na jakich się wystawialiśmy. Nasze kuchnie spotkały się tam z bardzo pozytywnym przyjęciem. Wysoko oceniono ich jakość oraz wzornictwo. Zdarzało się, że na naszym stanowisku pojawiali się przedstawiciele innych wystawiających się dużych marek, którzy gratulowali nam wysokiego poziomu produktu. Udział w imprezach w Kolonii i Sztokholmie był bardzo budujący i przyniósł wiele kontaktów handlowych. 

Jak ważne w strategii biznesowej firmy Zajc są rynki eksportowe?

Sprzedaż za granicą jest dla nas coraz ważniejsza. To naturalny rezultat rozwoju firmy. W tym roku szczególnie intensywnie rozglądamy się i poszukujemy nowych rynków. Stąd na przestrzeni najbliższych miesięcy weźmiemy udział w kolejnych zagranicznych targach, nie tylko w Europie.

Wyznacznikami stylu i jakości w segmencie mebli kuchennych są przede wszystkim propozycje firm z Włoch i Niemiec. Jak na ich tle prezentują się polscy producenci?

Uważam, że wypadamy znakomicie. Potrafimy połączyć ze sobą niemiecką jakość z włoskim wzornictwem. Jestem przekonana, że polscy producenci kuchni będą się konsekwentnie rozwijać i coraz mocniej konkurować z markami zagranicznymi na naszym rynku.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ