Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Aleksandra Pawlina-Janyga (MTP), Danuta Pawlik (Schattdecor), Sylwia Oleńska (SGGW), Anna Dzierżanowska (Halupczok)

Aleksandra Pawlina-Janyga (MTP), Danuta Pawlik (Schattdecor), Sylwia Oleńska (SGGW), Anna Dzierżanowska (Halupczok)

  • Autor: Beata Michalik
  • 19 wrz 2019 11:30 (aktualizacja: 20 wrz 2019 08:37)

Kobiety w branży meblarskiej – czy chcą konkurować z mężczyznami?

W kameralnej atmosferze poznańskiej restauracji Garden City, przy kieliszku prosecco, 12 września odbyło się spotkanie pod hasłem „Kobiety branży meblarskiej. Bądź inspiracją, która zmienia świat”. Jego głównym celem była wymiana doświadczeń, a także integracja kobiet pracujących w firmach meblarskich.

Spotkanie, zorganizowane w Poznaniu przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli, było czymś zupełnie nowym w branży, pozwoliło spojrzeć na ten segment przemysłu od zupełnie innej strony – od strony współpracy pomiędzy kobietami i mężczyznami, podziału ról w biznesie, trudnych kwestii dotyczących partnerstwa.

Pierwszą część spotkania, które odbyło się w restauracji Garden City na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, wypełniła rozmowa (prowadzona przez Aleksandrę Pawlinę-Janygę z MTP) z Marią Wegner – wieloletnią pracownicą, dyrektorem handlowym, członkiem zarządu firmy Swiss Krono. Opowiedziała ona o swoich doświadczeniach w pracy z mężczyznami. Maria Wegner podkreślała, że nie warto za wszelką cenę próbować dopasować się do męskiego wzorca pracownika przedsiębiorstwa. Warto natomiast wykorzystywać swoje atuty, które są charakterystyczne dla kobiet – empatię, intuicję, zdolności organizacyjne i umiejętność współpracy. Nie chodzi bowiem o tworzenie sztucznych podziałów i podkreślanie, że kobiety i mężczyźni nie mają równych szans na sukces w branży meblarskiej, a raczej o zaznaczenie, iż każda z tych grup ma swoje atuty, które sprawiają, iż uzupełniają się wzajemnie. Kobieta i mężczyzna mogą stworzyć idealny team w trudnym biznesie, jakim jest meblarstwo. Jego pewność siebie i siła przebicia, jej intuicja i wrażliwość to połączenie, które może być gwarantem powodzenia zespołu i całej firmy na rynku. Może, ale nie musi – wiele bowiem zależy od tego, czy będą umieli traktować się nawzajem po partnersku.

Słowa Marii Wegner potwierdziła Danuta Pawlik z firmy Schattdecor która wzięła udział w panelu dyskusyjnym – wraz z Anną Dzierżanowską z firmy Halupczok i Sylwią Oleńską z Wydziału Technologii Drewna SGGW. „Rynek potrzebuje różnorodności” - powiedziała Danuta Pawlik – Również jeśli chodzi o styl komunikacji. Kobiety mogą z powodzeniem łączyć dążenie do sukcesu z jednoczesnym byciem partnerem w biznesie”. Uczestniczki panelu dyskusyjnego podzieliły się swoimi doświadczeniami w pracy w przedsiębiorstwie produkcyjnym i na uczelni – wydziale zdominowanym przez mężczyzn. Wnioski były pozytywne – z wypowiedzi wynikało, że kobiety nie ustępują mężczyznom pod względem wiedzy i przygotowania do pracy w trudnej branży, ale bynajmniej nie chcą walczyć i konkurować z nimi za wszelką cenę. Wręcz przeciwnie – chcą współpracować i jak najlepiej wykorzystywać swoje atuty.

 


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ