Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Fotolia

Fot. Fotolia

  • Autor: bm
  • 01 gru 2017 08:29 (aktualizacja: 04 gru 2017 12:00)

Kupowanie mebli jest przyjemne - raport z polskiego rynku

Firma IQS przeprowadziła badanie rynku meblarskiego w Polsce. Wynika z niego między innymi, że najchętniej kupujemy meble nie przekraczające kwoty 2 tysięcy złotych, ale nie brakuje też klientów zainteresowanych produktem z wyższej półki cenowej. Dla większość respondentów kupowanie mebli i urządzanie mieszkania to przyjemność...

Polska zalicza się do światowej czołówki zarówno pod względem wartości produkcji jak i eksportu w branży meblarskiej. Wg danych GUS-u i Eurostatu wartość produkcji sprzedanej mebli w Polsce w 2016 r. wyniosła 42 mld PLN, której ponad 90% stanowią meble eksportowane. Polscy konsumenci w okresie ostatnich 3 lat na zakup mebli wydawali średnio 4,5 tys. zł. W tym kontekście warto zadać pytanie „Jak meblują Polacy”?

Jak wynika z badania IQS największy udział z zakupach mebli mają produkty mieszczące się w kwocie 1-2 tysiące zł, czyli standard. Jest spory udział wydatków poniżej 1 tysiąca zł (30% wydatków), tzw. segment value, ale równie często Polacy sięgają po mebel kosztujący powyżej 2 tysięcy zł (30% wydatków) tworząc cenowy segment premium. 35% mebli z segmentu value kupili mieszkańcy wsi, zaś niemal co drugi mebel (46%) z segmentu premium został kupiony przez osoby >40 lat. 

Klienci generalnie lubią urządzać i dla większości jest to przyjemność (75%). Zakupy w kategorii home furnishing są robione z trzech głównych powodów:

- zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza
- potrzeba zmiany estetyki
- urządzanie nowego mieszkania i kupowanie tego mebla po raz pierwszy.

Polacy najczęściej meblują raczej etapami. Jedynie co 5. mieszkanie wyposażono w kompletnie nowe meble. Sam proces zakupu jest zazwyczaj długi i planowany. Do nieplanowanych zakupów przyznał się zaledwie 1 na 10 badanych.

Warto dodać, iż ponad 50% zakupów poprzedzonych było poszukiwaniami w internecie, choć finalnie zakup online jest dokonywany stosunkowo rzadko (8%). Kupujący online to częściej: kobiety (59%*), osoby w wieku 30-45 lat (56%*). Katalogi reklamowe są nieco mniej popularnym źródłem informacji niż Internet, ale ich rola w procesie zakupu jest również istotna.

"Polacy coraz mocniej zaprzyjaźniają się z kategorią wnętrzarską, uwrażliwiają się na trendy oraz estetykę, chcą ładnie mieszkać, a rosnąca popularność programów tematycznych zachęca i zaprasza do kategorii nawet opornych. Oznacza to duży potencjał dla marek i producentów, którzy przy odpowiednim zaadresowaniu potrzeb i poznaniu upodobań konsumenta mogą osiągnąć zdecydowanie lepsze wyniki" – komentuje wyniki badania Marta Rybicka, Business Unit Director w IQS.  


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ