PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Autor: Wanda Modzelewska
  • 27 gru 2013 18:02

„London Design Festival” - eklektyzm i ekologia

Tegoroczny „London Design Festival” (15-25 września) był celebracją wszystkiego, co dobre, nowe, ekologiczne i zaskakujące w projektowaniu. Jak zwykle był też ciekawym odbiciem tego, co można by nazwać współczesnym rynkiem designu.

Nie można nie zauważyć, że wszyscy – od polityków po projektantów myślą dziś o ekologii. Oczywiście ekologiczny, czy też przyjazny środowisku design to nic nowego – projektanci zawsze powracali do tematu ponownego przetwarzania i przeprojektowywania rzeczy. Jednak obecnie temat ochrony środowiska jest szczególnie nagłaśniany – świadczy o tym chociażby pokojowa Nagroda Nobla dla Ala Gore’a, amerykańskiego polityka aktywnie działającego w celu walki z globalnym ociepleniem. Kwestie środowiskowe były też jednym z głównych tematów tegorocznego „London Design Festival”.

Ekologiczne wzorce

Świętujący 10. rocznicę powstania kolektyw Designersblock postanowił zgłębić kwestię własnego wpływu na środowisko i przetworzyć 5 tys. szklanych butelek pozostałych po jubileuszowej imprezie. W showroomie Liberty Marcus Fairs zgromadził na wystawie „Trash/Luxe” kolekcję pięknych, luksusowych przedmiotów powstałych z tanich materiałów lub wskutek przetworzenia śmieci czy odpadów. Wielu młodych projektantów fascynuje przystosowywanie istniejących rzeczy i dawanie im nowego życia, charakteru, zastosowania – to bardzo istotny nurt we współczesnym designie. To często nawet coś więcej niż projektowy second-hand – to sytuacja zmuszająca nas do przewartościowania pojęcia luksusu i zastanowienia się, co jest dla nas cenne i dlaczego. Ekologia była także tematem przewodnim targów „100% Design”, a przede wszystkim towarzyszącego im programu seminariów i dyskusji. Poruszono tam bodaj wszystkie aspekty zrównoważonego projektowania i ekologicznych rozwiązań w sferze architektury i wyposażenia wnętrz.
Nowym, ale zupełnie wyjątkowym wydarzeniem był „Tent London” – zróżnicowana i wielowątkowa impreza zorganizowana w jednym ze stałych punktów na mapie londyńskiego festiwalu – Browarze Trumana we wschodnim Londynie.

„Your space”

Oprócz wystaw organizowanych już tradycyjnie przez wszystkie londyńskie uczelnie kształcące projektantów, prace najzdolniejszych absolwentów można było zobaczyć właśnie na „Tent”, w części nazwanej „Talent Zone”. W ramach „Your space” pojawiły się między innymi ekspozycje designu włoskiego, szwedzkiego, zbiorowa wystawa projektantów ze Szkocji. Na „Tent” pojawił się także niezwykle sympatyczny polski akcent – krzesła i stoły „Maple” (proj. Jan Wertel i Gernot Oberfell) firmy Iker zostały użyte do wyposażenia „tentowej” kawiarni. Na tym jednak nie kończyły się „polskie tropy” na tegorocznym „LDF”. Moho design zaprezentowało swoje dywany w galeriach Viaduct i Greenvich Village, a te zaprojektowane przez Michała Biernackiego dla marki Moroso można było obejrzeć w jej salonie. Z kolei na targach „100% Design” w Earls Court można było zobaczyć inspirowane sztuką ludową przedmioty Isle Design i kolekcję sprzętów łazienkowych, którą dla firmy Ideal Standard zaprojektował Tomek Rygalik.

Targi „100% design” to kolejne wydarzenie w festiwalowym programie które warte jest uwagi. Coraz wyraźniej widać, że ekspozycja zmierza w stronę zaspokojenia potrzeb rynku kontraktowego – dowodzi tego zarówno sama struktura targów, obejmujących tematycznie zarówno elementy wykończeniowe i architektoniczne, jak i wyposażenie wnętrz. Tegoroczną edycję odwiedziło ponad 26 tys. osób, co biorąc pod uwagę dość kameralne mimo wszystko rozmiary tej imprezy, jest naprawdę imponującym wynikiem.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ