PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Shutterstock

Fot. Shutterstock

  • Autor: mg
  • 23 maj 2018 09:21 (aktualizacja: 25 maj 2018 08:41)

Meble mają duży potencjał w sprzedaży e-commerce

Meble oraz artykuły wyposażenia wnętrz znalazły się w grupie produktów o największym potencjale w sprzedaży e-commerce w Polsce - podaje Barometr E-Shopper 2017, opracowany na zlecenie DPDgroup.

Z raportu przygotowanego na zlecenie DPDgroup wynika, że polski rynek e-commerce wkracza w fazę stabilizacji, choć nadal odznacza się dużym potencjałem. Odsetek zakupów elektronicznych w naszym kraju osiągnął w 2017 roku 12,4 proc., przy średniej europejskiej wynoszącej 11,3 proc. Wynik ten jest wyższy o 2,2 proc. w stosunku do wyników badań z 2016 roku.

Wciąż głównymi kategoriami zakupów online w Europie są ubrania, książki oraz buty. Jednak w czołowej dziesiątce tego typu sprzedaży w 2017 roku (na 8. miejscu) uplasowały się także małe meble i artykuły wyposażenia wnętrz. W ubiegłym roku za pośrednictwem kanałów online kupiło je 21 proc. Europejczyków, a 43 proc. deklarowało zainteresowanie kupnem mebli tą drogą. W skali Europy wyniki te oznaczają zachowanie status quo, natomiast w Polsce były wyższe od średniej notowanej w Europie.

Właśnie kategoria małe meble i artykuły wyposażenia wnętrz uznawana jest za jedną z najbardziej perspektywicznych w Polsce. W ramach badania Barometr E-Shopper 2017 wyselekcjonowano trzy grupy konsumentów, w zależności od ilości przeprowadzonych zakupów online w 2017 roku. W każdej z nich meble plasowały się w pierwszej dwójce produktów o najwyższym potencjale wzrostu.

Warto podkreślić, że na popularności zyskuje e-handel zagraniczny, głównie portale z Chin i Stanów Zjednoczonych. Aż 44 proc. polskich internautów zdecydowało się w ubiegłym roku na zakupy w Chinach, podczas gdy rok wcześniej tylko 8 proc.


WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ