PARTNER PORTALU

Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Piękna salonowych szuflad nie zakłóci nowoczesna technika prowadnic i amortyzacji, która działa w ukryciu. Fot. Hettich

Piękna salonowych szuflad nie zakłóci nowoczesna technika prowadnic i amortyzacji, która działa w ukryciu. Fot. Hettich

  • Autor: bm
  • 27 gru 2017 11:12 (aktualizacja: 28 gru 2017 20:44)

Najnowsze trendy w meblowaniu salonu – zobacz wyniki badań!

Producent akcesoriów meblowych przeprowadził badanie na próbie stu osób, by poznać preferencje klientów dotyczące aranżacji strefy dziennej w mieszkaniu. Ankietowanych zapytano o oczekiwania względem salonu, a także sposób korzystania z przestrzeni oraz mebli w tym pomieszczeniu.

Salon - serce mieszkania przeszedł znaczną metamorfozę. Jego centrum stanowi częściej kanapa, nieduży kredens oraz olbrzymi telewizor z płaskim ekranem niż stół z krzesłami i duża meblościanka. Nowe trendy w modyfikowaniu i doskonaleniu pokojów dziennych skłoniły firmę Hettich do przeprowadzenia badania. Zapytano 100 osób o oczekiwania względem salonu, a także sposób korzystania z przestrzeni oraz mebli w tym pomieszczeniu. 

Respondenci najczęściej przeznaczają swój czas na oglądanie telewizji oraz spędzanie czasu z bliskimi. Do popularnych czynności należą także: relaks, spożywanie posiłków, imprezy towarzyskie, praca czy nauka. Zdaniem uczestników badania istotną rolę w korzystaniu z pokoju dziennego odgrywa wyposażenie. Jako że salon jest najczęstszym miejscem przyjmowania gości - umeblowanie powinno być praktyczne i atrakcyjne wizualnie.

"Jeśli mebel ma być komfortowy w użytkowaniu, musi działać w nim sprawna technika meblowa, ale jednocześnie jeśli komoda czy witryna mają być atrakcyjne wizualnie, zawias czy prowadnica szuflady nie powinny być widoczne. To jest trend, który realizujemy obecnie za pomocą naszych systemów szuflad " - mówi Joanna Nowak z firmy Hettch.

Spośród mebli znajdujących się w pokoju dziennym, ulubionym elementem wyposażenia wnętrza respondentów jest kanapa. 33% ankietowanych planuje zakup nowej sofy w ciągu najbliższych dwóch lat. Na liście życzeń niespełna 14% respondentów znajduje się fotel z dodatkowymi funkcjami, jak np. masaż czy regulacja zagłówka. 

Uczestnicy przeprowadzonego przez Hettich badania są zadowoleni z wielkości swoich salonów, które mają średnio 32 m2. Tylko ¼ ankietowanych deklaruje potrzebę większej przestrzeni. Najczęstszymi przedmiotami przechowywanymi w pokojach dziennych są płyty CD, DVD (72% wskazań), książki, ale też np. zastawa stołowa czy kieliszki. Kolekcja kieliszków czy butelki trunków mogą być wyeksponowane za szklanym frontem witryny, do której obecnie dedykowane są specjalne zawiasy Sensys o doskonałym designie. Dla tych, którzy woleliby ukryć zawartość witryn czy szafek, znacznie lepszym rozwiązaniem, do tego niezwykle ergonomicznym - są fronty przesuwne bez uchwytów. Mogą to być zarówno duże fronty drzwiowe na okuciach typu InLine XL, jak i mniejsze drzwiczki przesuwane, stosowane np. w nowoczesnych meblościankach. 

W ciągu najbliższych dwóch lat prawie 60% respondentów planuje zakup nowych mebli do salonu. Większość badanych marzy o nowej kanapie. Do zaplanowanych wydatków należą również takie meble, jak komoda, krzesła i stół jadalny. Informacje o produktach respondenci czerpią głównie z broszur i ulotek w sklepach meblowych (52%). Popularnym źródłem informacji jest także Internet (40%). Nieco mniej badanych udaje się osobiście do wybranego sklepu po poradę (38%). Zdecydowana większość respondentów kupuje elementy wyposażenia wnętrz w sklepach stacjonarnych. Tylko 3% preferuje korzystanie ze sklepu internetowego. 

 


WASZE KOMENTARZE (1) + DODAJ KOMENTARZ

    • ObiektywnyMeblowy, 2017-12-29 12:44:41
    3% kupuje przez internet? To jakiś żart? z kim była przeprowadzana ta ankieta? Zakupy mebli i artykułów wyposażenia wnętrz według wcześniej publikowanych badań(nawet na tym portalu) są w około 27% kupowane w sieci! Rozumiem pomyłkę o kilka pp. ale żeby tak to przekłamać?